Hej! Söker en slimmad midbas 5,25tum/6,5tum, med max monteringsdjup 45 mm. Den ska monteras i en sluten liten låda under framsätena i min Saab 9000. Den slutna lådan kommer bli på ca 3-5 liter. Kommer att drivas med ett SPL ICE 4 kanal steg och kommer spela midbasen mellan ca 75hz till när min 3tum mellanregister tar över, vet inte exakta hz. Budget , maxpris ca 1600-2000kr~
Frågan är nog mera om du kan få en högtalare att spela i den lådan. Normalt vill en midbas ha större volym en så. Om du har en 9000. Varför då inte bygga om dörrsidorna? Enkelt i de bilarna ju.
En 4 eller 5.25" tror jag inte heller kommer ge dej direkt någon midbas. Du får testa, men ja har svårt att tro de kommer spela något vidare i den lådan. De ända små basar jag vet som funkar i små volymer när JL Audio och Amega, men då snacka vi inte det låga inbyggnadsdjupet.
Nej de stämmer ju. Hur stor låda skullen en såddan trivas i ? Någon som orkar räkna på de? Var vill men genelt försöka få peaken på en midbas/mellanregister? 100hz?~