12 mars 2012
Trådstartare
bjornen_93 skrev:
Volvox40 skrev:
bjornen_93 skrev:
jag försökte burna me min 96a i tisdags vara v min abs fick tupp juck damp och försökte låsa allt. men jag har en ide som kanske kan funka det är att sätta en kul ventil på bromsröret som går bak under bilen dra in det i bilen och sätta en kul ventil som man bara stänger sen e det att broms hur mycket man vill sen tänkte jag försöka säta in en knapp eller switsh till abs säkringen som bara är att stänga av det borde funka men inte provat det ennu.
Det e ju så en line lock finkar. man på en bil utan abs kopplar du in line locken på främre kretsen så, 1 du bromsar, 2 trycker in knappen, 3 släpper bromsen, 4 burnar så bara frambromsarna e låsta, 5 du släpper knappen o då släpper man framhjulen. en line lock e en elektrisk styrd ventil iställer för en manuel.
det är ju inte riktigt samma sak men det är defenetivt billigare och du behöver bara stänga ventilen innan du börjar burna så kan du ju stå hur hårt som helst på bromsen. man måte ju fortfarande ha en knapp till absen eftersom den sitter på bakaxeln och inte på vardera hjul.
Jo de e ju sant. Hm får fynda på detta. Kanske ha både och??
Huvudsponsor: CamFlow.se
Sponsorer:Bilupplysningen.se, AutoExperten, Collexstyling.se, Bakaxeldelar.se, Masèns Motor, Nuke Performance, BäckmarkRacing.se, KL Racing, Do88.se
Team Björkeryd
Emmaboda Motorfestival 2013 24-35 Augusti