2565
Sök

Vilken volvo ska man köpa för att ha kul med??

961 Inlägg
17 mars 2012
Evildan skrev:
steifan skrev:
KBAragger skrev:

och Volvos bilar behöver knappt någon omsorg* cool

"Bara" oljebyte var 6:e månad på B23/B230-familjen tongue tongue

Byta olja?
Man häller i en liter när oljekannan i instrumentgruppen lyser när man kränger hejdlöst (45km/h) genom kurvorna roll

jävlar din värkar ju gå som ett skållat troll lol

''Brännvin och frisk luft dör man inte av.''
-danskt ordspråk

Osponsrad
1 631 Inlägg
17 mars 2012
Köp en sugga.. den tar sig fram och du kan köra över alla kaxiga fjollor med riskokare wink haha..
Nej men en 740 glt med lite gratistrim och stelbakaxel så är din helg räddad wink

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)

961 Inlägg
17 mars 2012
BudgetDunkaren skrev:
Köp en sugga.. den tar sig fram och du kan köra över alla kaxiga fjollor med riskokare wink haha..
Nej men en 740 glt med lite gratistrim och stelbakaxel så är din helg räddad wink

du terräng suggor är tamejfan bland de råaste volvorna jag sett, men inte så vanliga sad liksom deras stora jävla åtter låter som en jävla amerikanare smile

-danskt ordspråk

Evildan
17 mars 2012
KBAragger skrev:
Evildan skrev:
steifan skrev:

"Bara" oljebyte var 6:e månad på B23/B230-familjen tongue tongue

Byta olja?
Man häller i en liter när oljekannan i instrumentgruppen lyser när man kränger hejdlöst (45km/h) genom kurvorna roll

jävlar din värkar ju gå som ett skållat troll lol

jo, den är ju mappad på E85 dessutom cool (förklaring finns i bildtext till bilen)

Evildan
17 mars 2012
KBAragger skrev:
BudgetDunkaren skrev:

du terräng suggor är tamejfan bland de råaste volvorna jag sett, men inte så vanliga sad liksom deras stora jävla åtter låter som en jävla amerikanare smile

B36 120hk @ 4000rpm och 260Nm @ 2200rpm.
underbar motor. "går under litern vettu" det gör alla V8 om du frågar närmsta capriceägare roll

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
17 mars 2012
Evildan skrev:
KBAragger skrev:
BudgetDunkaren skrev:

underbar motor. "går under litern vettu" det gör alla V8 om du frågar närmsta capriceägare roll

inge problem och köra underlitern med v8 or wink men frågan är hur ofta man sitter och och snålar med gasen haha

Evildan
17 mars 2012
MrEricsson skrev:
Evildan skrev:
KBAragger skrev:

inge problem och köra underlitern med v8 or wink men frågan är hur ofta man sitter och och snålar med gasen haha

Men knappast blandad körning roll
Din bekväma snabba E34 med M60B40 tex vill enl BMW ha 1.15 blandad körning. vilket iofs är klart bättre i proportion till min B230FD hängandes i en 945 som vill ha 1.00 enl Volvo, 116hk kontra 286hk wink

59 Inlägg
17 mars 2012
Trådstartare
KBAragger skrev:
BudgetDunkaren skrev:

Då blir man populär i Stockholm. tack för alla svar har mycket att tänka på nu. fortsätt komma med förslag så kan man tänka lite till.

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
17 mars 2012
Evildan skrev:
MrEricsson skrev:
Evildan skrev:

Din bekväma snabba E34 med M60B40 tex vill enl BMW ha 1.15 blandad körning. vilket iofs är klart bättre i proportion till min B230FD hängandes i en 945 som vill ha 1.00 enl Volvo, 116hk kontra 286hk wink

kan slå de med hade 940 tic med pluspaketet chippad uppställt laddtryck cirkus 200 hk b230FT+
2 liter milen lung körning .

så kan ju säga en sak vill man ha en kul gammal bil så är inte volvo biligast eller snabbast
och då äre inge fel på volvo så länge de är en riktig volvo vi snackar om

Forummoderator
26 342 Inlägg
17 mars 2012
MrEricsson skrev:
Evildan skrev:
MrEricsson skrev:

kan slå de med hade 940 tic med pluspaketet chippad uppställt laddtryck cirkus 200 hk b230FT+
2 liter milen lung körning .

så kan ju säga en sak vill man ha en kul gammal bil så är inte volvo biligast eller snabbast
och då äre inge fel på volvo så länge de är en riktig volvo vi snackar om

Har för mig det är konstaterat i tidigare trådar, att sådan förbrukning inte är friskt för ens en sådan motor.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

961 Inlägg
17 mars 2012
ArneDeRussian skrev:
KBAragger skrev:
BudgetDunkaren skrev:

Då blir man populär i Stockholm. tack för alla svar har mycket att tänka på nu. fortsätt komma med förslag så kan man tänka lite till.

hähä du menar landbygden nu va? tror nog att du kommer få knivar i stuckna i däcken om du kör med suggan i stan hahaha:D
nämen du ville ha fler tips, om du räknar kul som i gammal lyx har vi en sånnhäringa
http://www.blocket.se/gavleborg/Volvo_1 … 15&w=3 om det inte är vad du  sökte efter hittade jag även en pickup http://www.blocket.se/orebro/Volvo_164_ … 15&w=3 såg rätt fin ut smile
men det finns trots allt inget som slår bonna räsern volvo 740 tic
http://www.blocket.se/jonkoping/Volvo_7 … 15&w=3 cool men vill du vara säker i stockholm får du nog söke efter någon av dessa alternativ big_smile
http://www.blocket.se/blekinge/Cyklar_3 … 15&w=3
http://www.blocket.se/orebro/Peugeot_20 … 15&w=3
du får inte ta illa upp stockholm är säkert jätte fint men jag  har aldrig varit där, jag har bara hört att folk får sina däck sönder skurna där neutral

-danskt ordspråk

Sök