2480
Sök

Seat toledo går på starten 3-4 sek sedan tvär dör..

110 Inlägg
10 mars 2012
Trådstartare
har en seat toledo 98a 1,6 motor. den började blöddra för ett tagsen har gjort de lite till och från, och ibland varit väldigt svårstartad.
sen har den gått bra ett tag och nu skulle jag starta den. då går den runt på starten asså tänder  till på starten  och försöker hosta igång, men vrider man på nyklen så går den bara på starten 3-4 sekunder den ba tvär dör den och så får man ta nytt tag med nyckeln.
*
har provat med start gas inget som funkar och man hör att pumpen går. tändspolen är helt ny då den förra smällte- har kört fast ingen aning om vad de kan va nu

Fättan ska va som förgasarn, sketen o dann.

1 482 Inlägg
10 mars 2012
Kollat fördelaren och rotorn?

BLT Service
Theracords Music Label

329 Inlägg
10 mars 2012
Kamrem som hoppat

110 Inlägg
11 mars 2012
Trådstartare
fördelaren och rotorn ser bra ut, remmen kan väll inte ha hoppat, den har vatt svår startad  innan och vägrat som nu men den har den kunnat  gå felfritt i  nån vecka och så kommer de igen.

110 Inlägg
11 mars 2012
Trådstartare
men va e de som kan  köra att amn kan  köra på starten några sek och sen ba  dör den. de  verkar ju som om de e nått som stänger av strömmen till starten, den tuggar på starten  några sekunder o ba  dör så man får ju  göra om de  och så håler den på hela tiden.

110 Inlägg
13 mars 2012
Trådstartare
nu fungerade den felfritt idag, skit konstigt men den kommer börja jävlas igen

1 498 Inlägg
13 mars 2012
Kan vara fukt i styrboxen så kolla handsken,

110 Inlägg
13 mars 2012
Trådstartare
okej ska göra detta ^^

1 482 Inlägg
14 mars 2012
Kan vara tändningslåset också.

BLT Service
Theracords Music Label

110 Inlägg
17 mars 2012
Trådstartare
jassåå men de kommer ju ström till allt och den vill ju starta men sen ba dör den. som om de är nått som blockar de

1 749 Inlägg
17 mars 2012
Startspärren, gissar jag på.
Min golf betedde sig lika, med glapp i sladden till den.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

133 Inlägg
17 mars 2012
Jag har samma problem, det är jättelustigt. Dock har jag en "lösning".
Vrid av tändningen helt, vänta i 10 sek, sen startar den som den ska. I alla fall min.
Innan jag kom på "lösningen" hade jag ingen tomgång och fick köra med lite gaspådrag hela tiden för att den inte skulle dö tongue

Själv har jag bytt vacuumslangar, fördelarlock och rotor, tändstift, bränslefilter, hela rörsystemet till vevhusventilationen och det stora luftröret med ventil i. Jag tror att det är tomgångsmotorn som jävlas.
Kan tillägga att slangarna till vevhusventilationen och ventilen i stora luftröret var helt sönderfrätt på min bil, vacuumslangarna var i helkasst skick.
Den dåliga gången försvann när den slutade dra tjuvluft genom vevhusventilationen och när jag bytt tänddelarna som var helt döda, tändstiften var spruckna och elektrodavståndet var säkert 1-2mm större än orginal, fördelarlocket var fullt med kolspår både på ut och insidan.
Senast redigerat av anton_mjor (17 mars 2012)

110 Inlägg
18 mars 2012
Trådstartare
hehe okej tack big_smile

Sök