3439
Sök

Bmw m3 billiga i england

1 798 Inlägg
26 mars 2012
Trådstartare
Hur kan de va att dem är så billiga där visst de är högerstyrt ja vet men ändå i övrigt är de väl ingen skillnad som på de amerikanska som har annan motor.

Man kan ju hitta en typ 97-98 för 40-50 tusen.

Visst de går i ett klimat där de rostar lätt men de är väl samma som här att de handlar mest om hur man sköter bilen om den rostar eller inte?

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

1 365 Inlägg
26 mars 2012
Ja den är ju gjord av samma plåt och delar så det är ju bara att underredesbehandla den. Bilar och bildelar är väldigt billiga i England. kom ihåg att den kommer vara svårsåld i andra hand om den är felstyrd.

fredde85 skrev:
Hur kan de va att dem är så billiga där visst de är högerstyrt ja vet men ändå i övrigt är de väl ingen skillnad som på de amerikanska som har annan motor.

Man kan ju hitta en typ 97-98 för 40-50 tusen.

Visst de går i ett klimat där de rostar lätt men de är väl samma som här att de handlar mest om hur man sköter bilen om den rostar eller inte?

1 798 Inlägg
26 mars 2012
Trådstartare
ok någon här som tatt hem en felstyrd bmw m3 och lyckats sälja den sen eller förlorar man pengar då

342 Inlägg
26 mars 2012
Om du kollar så är de flesta bilar extremt billiga (med europeiska mått mätt) i England jämfört med Sverige.
Följer bara det enkla mönstret av marknad och efterfrågan.
Räkna dock med att det där "marknad och efterfrågan" gäller även här i Sverige och inte till din fördel när det gäller en högerstyrd BMW.

Att se det som någon form av ekonomisk investering känns väldigt tveksamt.
Tycker jag iaf.
Senast redigerat av 9Femma (26 mars 2012)

Porsche for life.
Livet är för kort för att köra tråkiga bilar!

huh?
10 427 Inlägg
26 mars 2012
För någon säsong sedan körde ju någon av lirarna i Top Gear runt i en M3 3,2 som
var köpt för £5000. Dom menade ju att tidiga M3 3,0 tom var dyrare än de nyare tongue
Kanske ligger något i det wink

Allmänt envis
12 512 Inlägg
26 mars 2012
steifan skrev:
För någon säsong sedan körde ju någon av lirarna i Top Gear runt i en M3 3,2 som
var köpt för £5000. Dom menade ju att tidiga M3 3,0 tom var dyrare än de nyare tongue
Kanske ligger något i det wink

En fyrdörrars M3 3.2 som också visade sig vara ordentligt smälld och bristfälligt lagad å andra sidan. wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

1 798 Inlägg
26 mars 2012
Trådstartare
jo just den va väl inte den bästa precis

1 948 Inlägg
26 mars 2012
Bilarna har oftast gått längre än dom svenska, engelskmännen tenderar att köra sina året om.
Räkna med någon ekonomisk vinst kan du INTE göra på englandsimport. därimot kanske du kan ha råd med en m3 e46 istället för e36...

Enda anledningen till att jag personligen skulle ta in en bil från england skulle vara ifall jag enbart skulle använda den som ban/bus bil, då skulle det bli en m3 e46.

Forummoderator
9 299 Inlägg
27 mars 2012
Anledningen till att begagnade men ändå fortfarande relativt nya bilar skiljer i pris i England är för deras helt horribla kostnader för försäkringar, skatter och avgifter, helt enkelt en styrning från myndigheter att få en så modern och motorsvag bilpark som möjligt. Ett gammalt lyxåk med 250hk och 10-15 år på nacken går att plocka upp för någon/några tusenlappar.

Däremot att importera i syfte att sälja, det är bara att glömma om vi inte pratar Brittisk specialvagn typ Rolls, Bentley, Aston DB5/6, E-type eller liknande. Men de är å andra sidan dyrare där än här om de är i fint skick.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

4 Inlägg
28 mars 2012
Jag har tagit in en e46 från England! Denna tänkte jag lägga ut till försäljning nu i vår så om du orkar vänta ett tag så kan du få en rapport av mig. Riktigt trevliga bilar! Man ska dock passa sig så dom inte har varit krockade i England och alla tekniska uppgifter finns angivna i regbeviset. Men vill du köpa en M3 och slippa allt krångel så är du välkommen att höra av dig!

Sök