3935
Sök

Problem med devil eyes audi a3 8pa

85 Inlägg
1 november 2011
Trådstartare
Hejsan! köpte mig ett par nya framlampor till Audin http://www.ks-carstyling.se/index.do och har varit hur nöjd som helst med dom, ända tills det blev mörkt och behövde använda helljusen!! det sitter enbart en glödlampa som används till både hel och halv ljus, när jag sätter på helljusen så finns det någon slags täckplåt inne i själva linsen som åker upp, och vips, det var ljust!
men denna täckplåt, får spader efter att jag kört en stund med helljus och allt blivit varmt, och får jag sen möte och slår på igen, så hoppar och dallrar den bara, mycket irriterande helljusbild som resultat, men om jag då kör en stund med halvljus och sen slår på igen, då fungerar det till nästa möte. vill även påpeka att den varnar i bilen att båda helljusen brunnit. men det är bara ena lampan som spökar med helljuset.
och en skum grej till, om jag då slår av bilen, och prövar helljus, då fungerar det hur bra som helst.
låter för mig som att det är någon slag av spännings fel nånstans.
ni som köpt denna modell av lampor, har ni haft problem?

85 Inlägg
27 mars 2012
Trådstartare
ingen som haft problem med detta? är jag ensam i hela sverige som råkar ut för såna problem?

2 041 Inlägg
27 mars 2012
Kolla kontakten från original helljus kontakter till dina nya lampors ''helljus'' kontakter. Låter som glapp med tanke på att ''täckplåten'' varken hålls uppe eller nere.
Och om det inte bättrar sig så så är det troligtvis fel inne i lampan på spolen som drar ner plåtbiten. Och då hoppas jag du har garanti på dem, och kan skicka tillbaka den och få en ny.

Och den varnar för att helljusen är sönder för att du helt enkelt inte har några helljus. Nu så tror din bil att spolen som drar ner ''täckplåten'' är dina helljus. Och dess strömförbrukning är för liten och därför säger att helljusen är sönder.

85 Inlägg
29 mars 2012
Trådstartare
kontakterna är det inget fel på, har kollat dom åtskilliga gånger, fungerar som sagt bra då dom är kall, skulle isåfall tro att spolen blir överhettad på något sätt å får spel..
och vad jag kan gissa så finns det någon form av motstånd inne i lampan som ska få bilen att tro att det finns helljus, men som inte är nog stor, så ska försöka se om jag kan sända tillbaka dem.

2 041 Inlägg
29 mars 2012
Dåligt om det varnar för lampfel om det ska vara inbyggd lösning.
Skicka till dem du köpt dem av och fråga hur du använder garantin.

85 Inlägg
30 mars 2012
Trådstartare
har nu kontaktat dom, väntar nu på svar så får vi se smile

Sök