2477
Sök

ATT GÖRA en awd bil till rwd går det ?

692 Inlägg
29 mars 2012
Trådstartare
heej ni har länge tänkt på om man skulle göra en avd bil (subaru ) till rwd men frågan är om det går  och hur växellådan o allt kommer må efter det ?

- o nej .vad jag vet så är det inte bara att ta bort drivaxlarna fram ... för det kommer skada lådan med mera .

-så hur kan man göra måste ju finnas lite folk som gjort andra bilar rwd så som subaru ,evo,skyline ,medmera så det måste ju gå frågan är ju bara hur ;p

mvh
Senast redigerat av gtjim (29 mars 2012)

kör så de ryker:D om det inte ryker gasa lite till då:D:P

219 Inlägg
29 mars 2012
måste ju finnas en diff låda på bilen någonstanns även om den sitter innuti växellådan, de va så jag fick förklarat för mig när jag frågade om att göra om min A8 till rwd tongue

edit: som man får svetsa lite i wink
Senast redigerat av McTw1st (29 mars 2012)

692 Inlägg
29 mars 2012
Trådstartare
McTw1st skrev:
måste ju finnas en diff låda på bilen någonstanns även om den sitter innuti växellådan, de va så jag fick förklarat för mig när jag frågade om att göra om min A8 till rwd tongue

edit: som man får svetsa lite i wink

aah det stämmer skulle ja tro smile men frågan är var man kan få tag på ritningar till växellådan så man kan titta lite hur det ser ut ..

min måste så fall sitta i för ja har ju inga delnings lådor utanför växellådan .

hur har det gått för dej då  med din som rwd ? håller det hur är det med besiktningen tongue

692 Inlägg
29 mars 2012
Trådstartare
gtjim skrev:
heej ni har länge tänkt på om man skulle göra en avd bil (subaru ) till rwd men frågan är om det går  och hur växellådan o allt kommer må efter det ?

- o nej .vad jag vet så är det inte bara att ta bort drivaxlarna fram ... för det kommer skada lådan med mera .

-så hur kan man göra måste ju finnas lite folk som gjort andra bilar rwd så som subaru ,evo,skyline ,medmera så det måste ju gå frågan är ju bara hur ;p

mvh

http://www.garaget.org/video/114309  liksom  här har du ju lyckats rätt så okej kan man ju säga

tror ja hittade något:)

http://www.clubwrx.net/forums/powertrai … -pics.html
Senast redigerat av gtjim (29 mars 2012)

219 Inlägg
29 mars 2012
har inte brutit isär min låda ännu, dock så har jag lite större problem än vad du har tongue jag har tiptonic låda, men princip saken bör vara likadan, alternativt är ju att du byter växel låda o bygger adapterplatta smile

692 Inlägg
29 mars 2012
Trådstartare
McTw1st skrev:
har inte brutit isär min låda ännu, dock så har jag lite större problem än vad du har tongue jag har tiptonic låda, men princip saken bör vara likadan, alternativt är ju att du byter växel låda o bygger adapterplatta smile

tror ja hittade lösningen http://www.clubwrx.net/forums/powertrai … -pics.html

692 Inlägg
29 mars 2012
Trådstartare
McTw1st skrev:
fan va simpelt smile

jo borde vara med känns ej som att dert är så simpelt .....

tx om man tar bort drivaxlarna enbart så kommer fortfarnade infästningen till drivaxlarna att snurra  så man måste ju ta bort kugg eller ja själva drivningen ut till drivaxlarna fram  hur nu det sitter .

Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
385 Inlägg
29 mars 2012
om du vill ha den bakjulsdriven får du antagligen byta låda o ta en från en legasy som är bakjuls driven, om det ska bli riktigt bra. dom fans endast i rysland o ungern om jag inte mins fel.

mos ä gött

KHRacing
30 mars 2012
SUBARU2-5 skrev:
om du vill ha den bakjulsdriven får du antagligen byta låda o ta en från en legasy som är bakjuls driven, om det ska bli riktigt bra. dom fans endast i rysland o ungern om jag inte mins fel.

varför- bara att svetsa centerdiffen & plocka själva axelrören i de främre drivaxlarna.

funkar på alla 4x4 bilar.
MEN.. såklart håller det olika bra. Min evo med en "massa" effekt höll i 3 år sedan gick
bakdiffen sönder, (lätt att fixa)

Aldrig hört talas om en RWD Legacy,  4x4 är ju vad Subaru baserar sitt fina rykte på. men det kanske fanns ändå?

Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
385 Inlägg
30 mars 2012
KHRacing skrev:
SUBARU2-5 skrev:

varför- bara att svetsa centerdiffen & plocka själva axelrören i de främre drivaxlarna.

funkar på alla 4x4 bilar.
MEN.. såklart håller det olika bra. Min evo med en "massa" effekt höll i 3 år sedan gick
bakdiffen sönder, (lätt att fixa)

Aldrig hört talas om en RWD Legacy,  4x4 är ju vad Subaru baserar sitt fina rykte på. men det kanske fanns ändå?

japp det fins jag var påväg o köpa en sån men det blev inget för när jag kom dit var det bara skrot

mos ä gött

4 822 Inlägg
31 mars 2012
gtjim skrev:

mvh

kolla i den här tråden http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=90765 han håller på och bygger om sin Impreza STI ´02 till RWD då han har fått för sig att köra drifting.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Sök