2556
Sök

Golf mk1 -77 --> Gti

1 200 Inlägg
5 januari 2012
#141
Motorerna är ju rätt billiga annars...


luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
5 januari 2012
#143
Den enda vägen bensin kan ta sig till oljan är genom topplockspackningen eller kolvringarna. Om det är topplockspackningen är den lätt bytt (välj 3 lagrad stålpackning, dyrare men bättre). Är det kolvringarna så är det ju lite mer jobb..

Om motorn får alldeles för mkt soppa så sköljer den bort oljefilmen i cylindrarna.. Mitt tips är att du börjar med att dra ur alla spridare, sätter dem i varsin flaska. bygla pumpen, håll luftvågen lyft och slå på strömmen. Se då till att du får lika mkt i alla flaskorna. Minns inte hur mkt det skulle ge i ml/min original, men det borde vara runt 150-180ml/min.


BilSystemTeknik-Gymnasiet
184 Inlägg
6 januari 2012
Trådstartare
#144
Stoner_fuzz: Är det en gti-motor? smile
Peter_Eriksson: Ska testa det där med flaskorna, helt klart smile

Tack för hjälpen! //Jernberg

Kolla gärna in min Renault 4cv -58 Ferlec, ett av så många exemplar som går att räkna på en hand i Sverige. Lägg en kommentar och dumpa en röst :) Ni får även kika in min projekttråd Golf mk1 --> gti Mvh

Bitter optimist.
1 561 Inlägg
6 januari 2012
#145
Jernberg skrev:
Stoner_fuzz: Är det en gti-motor? smile
Peter_Eriksson: Ska testa det där med flaskorna, helt klart smile

Tack för hjälpen! //Jernberg

Finns två 1.8 litersmotorer i mk1 har jag för mig, en (gti) på 110hk och en på 90hk, hör med honom, jag har handlat lite grejer av honom och det funkade bra smile


1 200 Inlägg
7 januari 2012
#146
Stoner_fuzz skrev:
Jernberg skrev:
Stoner_fuzz: Är det en gti-motor? smile
Peter_Eriksson: Ska testa det där med flaskorna, helt klart smile

Tack för hjälpen! //Jernberg

Finns två 1.8 litersmotorer i mk1 har jag för mig, en (gti) på 110hk och en på 90hk, hör med honom, jag har handlat lite grejer av honom och det funkade bra smile

1.8L satt väl i mk2? Gti:n är på 112hk och vanliga är som du skriver på 90hk. Mk1 gti är väl en 1.6L med 110hk?


fälg fantast
1 086 Inlägg
7 januari 2012
#147
GTI genom åren

mk1
1.6 gti - 110 hp
1.8 gti - 112 hp k-jet

mk2
1.8 gti 8v - 112 hp
1.8 gti16v - 129 hp kat
1.8 gti16v - 140 hp utan kat
1.8 gti 8v - 160 hp g60
1.8 gti 16v - 210 hp limited

mk3
1.8 gti 16v - 149 hp


resten är ointressant i mina ögon smile
Senast redigerat av Lowenhart (7 januari 2012)

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71

BilSystemTeknik-Gymnasiet
184 Inlägg
8 januari 2012
Trådstartare
#148
Jag har gti 8v 1,8 112hk smile

Kolla gärna in min Renault 4cv -58 Ferlec, ett av så många exemplar som går att räkna på en hand i Sverige. Lägg en kommentar och dumpa en röst :) Ni får även kika in min projekttråd Golf mk1 --> gti Mvh

hbxservice.com
1 471 Inlägg
2 februari 2012
#149
blir bra detta! wink

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse

175 Inlägg
5 april 2012
#150
Lowenhart skrev:
GTI genom åren

mk1
1.6 gti - 110 hp
1.8 gti - 112 hp k-jet

mk2
1.8 gti 8v - 112 hp
1.8 gti16v - 129 hp kat
1.8 gti16v - 140 hp utan kat
1.8 gti 8v - 160 hp g60
1.8 gti 16v - 210 hp limited

mk3
1.8 gti 16v - 149 hp


resten är ointressant i mina ögon smile

Vad är det för skillnad på mk1 och mk2ans 1,8 gti motorer?112hp


fälg fantast
1 086 Inlägg
5 april 2012
#151
aydeen skrev:
Lowenhart skrev:
GTI genom åren

mk1
1.6 gti - 110 hp
1.8 gti - 112 hp k-jet

mk2
1.8 gti 8v - 112 hp
1.8 gti16v - 129 hp kat
1.8 gti16v - 140 hp utan kat
1.8 gti 8v - 160 hp g60
1.8 gti 16v - 210 hp limited

mk3
1.8 gti 16v - 149 hp


resten är ointressant i mina ögon smile

Vad är det för skillnad på mk1 och mk2ans 1,8 gti motorer?112hp

jag är inte riktigt 100% säker på mitt påstående , men jag har för mig att skillnaden är att mk1 har mekaniska lyftare medans mk2 har hydraliska, sen är mk2 gti  utrustad med lmm villket mk1 aldrig var, fast minns jag rätt så fanns även mk2 gti med k-jet alltså 112 hp versionen, mk2 hadde katt  vilket mk1 aldrig hadde
Senast redigerat av Lowenhart (5 april 2012)

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71


Sök