Fudj: "Topparna är veka"...Jasså? Ja om man jämför med en gjutjärns topp till en liten 4:a så stämmer det säkert. BMW's M50 toppar är inte vekare än någon annan alu-topp, oavsett cylinderantalet. Att M50 topparna skulle vara veka kommer nog från att M20 topparna var en aning känsliga för varmgång, samt att det var problem med topplocksbultarna. Dessa problem gäller INTE M50, den motorn är skottsäker om den fått vettig service.Punkt. Har själv en M52B28 (en förbättrad M50, kom -95) som rullat 40000 mil, köptes vid ca 28000 mil för 3 år sedan, går kanon än idag. Vattenpumpen skall bytas, svagt kort på dessa motorer (gäller även M50).
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure