jag köpte nytt billjud som jag har i min 850t5 och det spelar på som det ska och låter bra, men har ett konstigt bekymmer, när jag startar bilen och stereon och har volymen på 0 så kommer ett konstigt ljud från basarna, det låter som ett typ mullrande motorljud, inte generatorljud eller att det sprakar. ljudet följer inte volymen och när jag höjer volymen på stereon på mer än 2-3 så hörs det inte längre utan musiken överröstar det. men när man inte har någon musik på så är ljudet något störande..
så om någon har någon aning om eller svar om vad det är som orsakar det?? så vore jag mycket tacksam
jag var även in på bilradioservice i örebro där jag köpte ljudet och frågade om vad det kunde vara men fick inget svar, testade även då om de va någe fel på stereon men det var det inte, testade även olika lågnivåer.
ljudet hörs bara när bilen är igång så de är väl någe som stör, strömkabel, jordpunkt och sådant är okej, har oxå jordat på flera olika ställen och samma problem finns kvar, jag har även testat ljudet i min volvo 740 och då hördes inte det konstiga ljudet,
så om någon har någon ide eller lösning på vad felet är så vore jag mycket tacksam för svar
mvh john