2989
Sök

Signal till tändmodul (tändspole) VR6 BETALAR OM FELET HITTAS

172 Inlägg
18 april 2012
Trådstartare
Någon som vet var signalen kommer ifrån till tändmodulen som sitter under tändspolen på VR6? Har varit ute och letat men kan fantemej inte hitta det  :o

Får nämligen ingen gnista från tändspolen men har 12V konstant på tändmodulen och bra jord dock verkar inte det komma någon signal fram. Däremot när jag tar ut snabbkontakten till motorhärvan så får jag spänning på signalkablen och det bildas gnista, väldigt konstigt!

Vet inte riktigt var jag ska börja leta, var ute och felsökte en timme nyss utan vidare resultat  :o

Mvh
Anton smile
Senast redigerat av dappe89 (24 april 2012)

149 Inlägg
18 april 2012
skapa en tråd på vr6.nu

där är dom väldigt hjälpsamma och kunniga. min vr6a fick signal via autronic sprutet. så jag vet inte vart mna får signal org.

#SwedenRing

172 Inlägg
18 april 2012
Trådstartare
Bjacke skrev:
skapa en tråd på vr6.nu

där är dom väldigt hjälpsamma och kunniga. min vr6a fick signal via autronic sprutet. så jag vet inte vart mna får signal org.

Finns redan tråd på VR6.nu samt VWgolf.se

Alright, tack ändå!

172 Inlägg
24 april 2012
Trådstartare
Efter misstanke att det skulle vara hallgivaren så var det inte så, har nu bytt hela fördelaren fast ingen skillnad.

Finns det någon duktig VR6 kille i södra sverige trakterna som har lust att hjälpa till vid betalning ?
Tänkte börja felsöka allt vad jag kan imorgon men inte riktigt lätt och veta var man ska börja.

Eller misstänker ni något så vore det riktigt snäll om ni berättade det!
Skriv här, eller smsa/ring 070 6110041 betalar er gärna om det visar sig var felet ligger!

Sök