Håller på att renovera upp en Volvo 850 -94 med 10 ventilers B5252. Har inte lossat toppen ännu, men så fort den är lös ska jag se över skicket på den. Eventuellt kan det bli aktuellt att byta den. Jag har ståendes en donatorbil som jag tidigare snott massa delar ifrån, men den är en 20 ventilers -92a.
Toppen från den kommer ju fysiskt att passa, men vad mer behöver jag göra om jag bestämmer mig för att sätta dit en 20-ventilers topp? Byta styrbox lär jag ju göra. Kabelhärvan, behöver även den bytas, eller är det bara nån skitsimpel skillnad jag kan fixa själv för att slippa riva ner hela? Nåt mer jag måste göra eller tänka på?
Tilläggas ska att allting måste ske med motorerna kvar i bilarna, dvs jag har ingen möjlighet att lyfta någon av de mer än med domkraft, jag har inte möjlighet att lyfta ur en hel motor och arbetar för övrigt under bar himmel så är inte ens inomhus.