3007
Sök

Bytesrätt?? (snabba svar, är tacksam!!)

17 Inlägg
12 juni 2012
Trådstartare
hallå! det är så att jag hade en honda cr125a som jag sålde till en polare för 2 veckor sedan, sa att det inte var några större problem eller fel med den och han kom och kollade och köpte den direkt. saken är att han är 16 år och jag är 17, så köpte den bakom sina föräldrars rygg. och det är inga papper på crossar så var det inget med det.

Nu efter 10-15 dagar ska jag åka och köpa mig en ny cross men han smsade mig och sa "jag får inte ha kvar min cross för mina föräldrar så du får din cross och jag mina pengar.

han kom med bil och den klev ut en man (trodde det var hans far) som hälsade och presenterade sig. de stod och kollade båda två och mannen sa inte så mycket (trodde bara att han var blyg) och killen gav mig pengarna och drog hem med den, han ville inte provköra eller någonting när jag frågade utan bara köra hem.

han ringer nu och vill byta tillbaka och säger att han och hans bror har gått igenom den och han har kört i 20 år, han påstår att han inte är nöjd med den, jag säger som det är att jag kommer åka och köpa en ny om några dagar så det går inte. han säger då att man kan inte sälja en cross till en underårig men jag och min far trodde det var han som var med men det var i själva verket en polack som gav han och hans 2 bröder skjuts för att köpa den.

han påstår sig gått och tagit ut de 9500:- i förskott som han skulle fått när han sommarjobbat och åker hem till min mor som ligger hemma i cancer och knackar på och kräver pengarna tillbaka..
så jag undrar om detta kan gå till rättegång om jag inte köper tillbaka den eller om det är "bytt är bytt"? tacksam för snabba svar eftersom detta äger rum ikväll!

Muttley
12 juni 2012
Bytt är bytt, i med de är din kompis så får du ju känna efter om de är värt att ha kvar han.

Hade jag sålt hade jag bara flinat lite i detta läget.

Lastbilsmekaniker
729 Inlägg
12 juni 2012
Vilken idiot din "polare" verkar vara.... han har köpt den altså hans problem.
Tycker du ska prata med hans föräldrar och se vad dom säger han har ju lurat er båda...
Han fick garanterat inte köpa den från första början så det var väll därför han hade med sig en "låtsaspappa"

1 067 Inlägg
13 juni 2012
En person under 18år får inte teckna avtal som kreditköp eller teckna telefoni avtal osv osv.

Har han dykt upp och köpt något kontant så skulle jag anse det vara reko.. 

Att han sedan får skit för det hemma är inte ditt problem.  Han får väl sätta ut den på blocket.

Självlärd
3 083 Inlägg
13 juni 2012
Som sagts tidigare så får han väl slänga ut den på blocket. Inte mer med det. Finns ingen ångerrätt vid privatköp om man inte har skrivit det i något kvitto.

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
13 juni 2012
Har du kvitto som visar att affären är klart?

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

17 Inlägg
13 juni 2012
Trådstartare
vi skrev inget kvitto tyvärr sad

fick veta idag att han har legat och "toppat" den på landsvägar och kört med den som om det var en moped, legat och kört fullgas på gator i 4-5 mil så den skar elr nöp och dagen efter ville han ha pengarna tillbaka från min mamma som inte visste någonting om det..

Självlärd
3 083 Inlägg
13 juni 2012
Bara skit i det. Hans förlust att han kört sönder den. Jag hade aldrig köpt tillbaka den. Speciellt inte eftersom han kört sönder den

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

Muttley
13 juni 2012
Då är affären avklarad. Han har kört sönder den så du kan ju köpa tillbaka den billigt om du kan skruva själv wink Och sälja den till nån vettig.

91 Inlägg
13 juni 2012
eftersom han kört sönder den så tycker jag inte återköp är godtagbart, och han låter inte som någon vidare bra vän heller..

Sök