2567
Sök

Laga rost på Skoda pickup

+Uppfinnare+
643 Inlägg
11 juni 2012
Trådstartare
Hej, har fått förfrågan om att laga rost på en Skoda pickup i bakre stötdämparinfästningen men jag vet inte om jag vill ta på mig det. Tänkte höra om det är någon som lagat rost på det stället och vet vad som behövs göras i samband med detta. Måste man byta hela plåten som stötdämparna sitter i, eller kan man blästra/stålborsta och måla dem med något för att sedan täcka över med plåt eller hur skall man gå tillväga? Måste man ta bort hela stötdämparen?

Mvh

ommanstruntariatthamellanrummellan
ordensåspararmannågonsekundnärmanskriversinsignatur

Stance is romance
38 Inlägg
11 juni 2012
Vet du inte hur du ska göra det, bör du nog inte ta dig an jobbet! Går absolut inte bedömma innan du har kikat på det.

+Uppfinnare+
643 Inlägg
11 juni 2012
Trådstartare
Low_and_slow skrev:
Vet du inte hur du ska göra det, bör du nog inte ta dig an jobbet! Går absolut inte bedömma innan du har kikat på det.

Jag har kollat på det, men inte börjat och gräva i det. Det ser egentligen inte så farligt ut, men när man väl börjar rota i det så är det ju oftast värre än vad det ser ut. Därför vill jag gärna ha tips och råd av någon som gjort detta ingrepp tidigare.

ommanstruntariatthamellanrummellan
ordensåspararmannågonsekundnärmanskriversinsignatur

18 Inlägg
14 juni 2012
Hej! Kanske kan denna projekttråd vara till hjälp:

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=220249

Mvh
Lennart

Lagen om selektiv gravitation: Ett tappat verktyg faller där det gör största skadan.

1 265 Inlägg
14 juni 2012
har hört att vissa tar bakre stötämpar torn från äldre golfar och svetsar dit? är de nån som kan bekräfta den saken?

Sök