2472
Sök

BMW 320 ci 2004 Orange motor lampa lyser

42 Inlägg
16 juni 2012
Trådstartare
TJena. har kört mycket med min bil idag. servade den typ 200 mil sen.
efter jag hade parkerat. och varit hemma i 20 minuter, startar jag bilen igen , och den darrar lite hårdare. och motorlampan lyser orangt. den accar inte lika snabbt heller.
vad kan detta vara?

dARKiE
5 031 Inlägg
16 juni 2012
Kan vara mycket som orsakar dett, kör till bmw och gör en felsökning så får du svaret direkt. Den har säkerligen gått in i safety mode.

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

42 Inlägg
16 juni 2012
Trådstartare
jaa de har den. det är jag säker på. men kan de vara något dyrt överhuvud taget när den lyser orangt ? 5 tusen plus ? ifall nån vet de

dARKiE
5 031 Inlägg
17 juni 2012
beror helt på vad den visar.

Kan vara något så enkelt som en spricka i nån insugsslang så LMM blir lurad till att det är någon lamdasond som e kass. osv..

42 Inlägg
18 juni 2012
Trådstartare
okej.bara orolig att bmw lurar en , och saftar på något dyrt som fan. hur vet jag att de pratar sanning ?

Forummoderator
26 361 Inlägg
18 juni 2012
Croozy skrev:
okej.bara orolig att bmw lurar en , och saftar på något dyrt som fan. hur vet jag att de pratar sanning ?

Ursäkta, men varför skulle dom ljuga över en felkod?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

42 Inlägg
18 juni 2012
Trådstartare
jag litar bara inte just på . den här försäljaren / verkstaden. jag hade blivit av med en fälg emblem efter jag hade servat den, någon hade tagit den. den hittades inte, jag fick en ny. när jag hade en skramlande högtalare. sa dom att jag behövde en ny. och de sa att dom hade öppnaat dörren. men jag öppnade den. och de va en plast plug som låg och darra på insidan vid högtalaren.. sen hade min backspegel blivit avslagen. de sa att jag behövde en helt ny för 1600 kr. men nae jag beställde ett fäste själv för 200 kr. från smiedmann. gick och byta ut den utan problem. sen skulle min kusin sälja sin cabbe. bmw e46. hade köpt den ett halvår innan och den kostade 160 på bmw:s beganads parkering. sen sa dom 80..  där har du några anledningar. kanske skiljer från olika bmw försäljare men denna är den ända i närheten.... :S
Senast redigerat av Croozy (18 juni 2012)

7 Inlägg
18 juni 2012
min bmw gjorde exakt likadant för 1 månad sen ! gula motorlampan tände sig! och gick allmänt dåligt! jag bogserade min till verkstad då jag inte ville köra! kan ju förstöra katten om den inte förbränner all bensin, kopplade upp den på data hos lokala verkstaden (kompisen jobbar där) och den visar att tändspolen till 2:ans cylinder e kass så jag bytte den kosta runt 1k sedan raderade vi felkoden o sen efter det går den som en klocka! smile

42 Inlägg
18 juni 2012
Trådstartare
okej. tack för svaret T-terner. min kusin fick samma sak påp sin bmw. fast han sa 2  tusen :S

166 Inlägg
18 juni 2012
Be om att själv få se felkoden, om du nu misstror dem, och sedan tar du reda på vad den felkoden betyder och vad som kan ha orsakat den. Rätt så enkelt.

Hard work has a future payoff. Laziness pays off now

7 Inlägg
18 juni 2012
okej! men det var nog för att jag bytte min tändspole själv! finns guide tror jag på autopower eller e46fanatics.
har för mig att min tändspole kostade 1000kr och felsökningen var ju gratis då kompisen jobbar på verkstan!
en BMW verkstad är nog den sista verkstaden som skulle lura sina kunder!!
Senast redigerat av T-Terner (18 juni 2012)

42 Inlägg
dARKiE
5 031 Inlägg
18 juni 2012
Du säger bara att du vill vara med och kolla på skärmen när dem felsöker så blir du inte lurad. Finns ju många verkstäder i HBG med bmw felsökningsprogram annars om du inte vill tillbaka till lurendrejarna. smile

2 046 Inlägg
18 juni 2012
Mack skrev:
Croozy skrev:

Ursäkta, men varför skulle dom ljuga över en felkod?

De har dom gjort med min audi 1 gång.. Dom bytade massor med skit som gick på över 15k för mig. Och den lyste fortf sen åkte jag till en polares verkstad och han kollade upp de, så va de hål i insugsslangen -.-

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.

2 046 Inlägg
18 juni 2012
Darkie skrev:
Du säger bara att du vill vara med och kolla på skärmen när dem felsöker så blir du inte lurad. Finns ju många verkstäder i HBG med bmw felsökningsprogram annars om du inte vill tillbaka till lurendrejarna. smile

Jag fick inte lov att följa med..

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.

42 Inlägg
19 juni 2012
Trådstartare
okej. 2 st cylinder tändspolingar va kass. dom bytte alla för 4500.

96 Inlägg
20 juni 2012
Går egentligen inte att lita på någon så länge du inte känner dom. Min bil började låta och skramla, åkte till verkstad och han konstaterade att det var vanosen. När vi backade ut bilen så pissade den vatten.. Gick till mekonomen och köpte en ny vattenpump och nu låter den bra igen.

Sök