2791
Sök

Går det att lacka en bmw m - front med sprayburk? samma färkod osv?

12 086 Inlägg
26 juni 2012
Men vafan han kan ju inte köpa burkfärg för 1000 spänn, då kan han ju likagärna lägga på en 500 till och få det gjort på firma tongue

Jag skulle säga såhär, köp grundfärg vanlig lösningsbaserad 1K för 89kr, sen köper du vattenbaserad täckfärg 150kr och sen "2K" klarlack 150kr på mekonomen.

Men har du ingen erfarenhet av att lacka med sprayburk innan kommer det troligen bli skit, du borde börja med något mindre.

3 059 Inlägg
26 juni 2012
Germax skrev:
Men vafan han kan ju inte köpa burkfärg för 1000 spänn, då kan han ju likagärna lägga på en 500 till och få det gjort på firma tongue

Jag skulle säga såhär, köp grundfärg vanlig lösningsbaserad 1K för 89kr, sen köper du vattenbaserad täckfärg 150kr och sen "2K" klarlack 150kr på mekonomen.

Men har du ingen erfarenhet av att lacka med sprayburk innan kommer det troligen bli skit, du borde börja med något mindre.

De e ju just det som alla försöker tala om.. Läs inläggen..
Ska man få det ordentligt gjort och inget skitjobb som kommer att flaga av o blekas o repas för minsta lilla stenskott så får man lägga lite pengar på seriös färg och göra det seriöst från början.. Annars kan man lika bra lämna in grejorna för lack..
1K grejor är värdelöst till en stötfångare i plast.

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
26 juni 2012
m3-fronten på min gamla 318 is har jag lackat själv med sprayburk. blev förjävla bra smile

bilen finns på min sida

men har du inte gjort det förr så låt bli.
Senast redigerat av Alex-s (26 juni 2012)

Sök