3166
Sök

Motor alternativ 850

166 Inlägg
5 mars 2007
Trådstartare
#1
Har sett att det finns ganska många fina 850is som är importerade från italien, men jag har dragit mig från det just för att det är 2,0Turbo.

Då undrar jag, hur mycket prestanda skillnad märker man mellan én italien import på 2,0(210hk) och en svensk såld på 2,3(226hk).

Någon som har kört båda som kan ge mig något att gå på?

Någon av motorerna som håller bättre?

Fri fart för ett fritt folk!
14 127 Inlägg
6 mars 2007
#2
skillnad är det men inte så mycket som många vill påstå
det man mest märker det på är orken på låga varv som man känner att den är slöare
men när man ligger fullt skaft så är skillnaden inte märkbar iallfall gör inte jag det
testade både min chefs 855 t5 226hk och min kusses 854 t5 210hk och det var ingen nämndvärd skillnad när man låg fullt
iof fick jag upp lite mer fart med 855:A 235km/h innan vägen tog slut
och 854:an fick jag slå av vid 230 då en bil la sig i vägen
men farten upp dit var som sagt väldigt liten skillnad
italienska bilarna brukar vara i ganska bra skick dessutom

Kör fort så hinner inget hända...

102 Inlägg
6 mars 2007
#3
Growe skrev:
italienska bilarna brukar vara i ganska bra skick dessutom

vet en bilmekaniker som byta en växellåda på just en italien inporterad 850, mätarställingen sto på typ 9000 mil och dom milen stämde överens med servisar mm, men den bilen var så uppsliten (på dom ställen en normal bilspekulant inte tittar) så han alldrig hade kunnat tänka sig att ha den. tror själv att de problemet är rätt vanligt, och sen skillnaden mellan 2,0 och 2,3 märks nog mäst när dom racar och där e nog skillnaden stor

Fri fart för ett fritt folk!
14 127 Inlägg
6 mars 2007
#4
david_d skrev:
Growe skrev:
italienska bilarna brukar vara i ganska bra skick dessutom

vet en bilmekaniker som byta en växellåda på just en italien inporterad 850, mätarställingen sto på typ 9000 mil och dom milen stämde överens med servisar mm, men den bilen var så uppsliten (på dom ställen en normal bilspekulant inte tittar) så han alldrig hade kunnat tänka sig att ha den. tror själv att de problemet är rätt vanligt, och sen skillnaden mellan 2,0 och 2,3 märks nog mäst när dom racar och där e nog skillnaden stor

bara en helt vanlig välgjord mätarskruvning inget ovanligt smile

har hållt på med en hel del jobb på importbilar och dom från italien brukar vara i bäst skick

även min kusins 854:a var i mycket bra skick doch lite bucklig på någon skärmkant osv
men jämför man mot dom tyska 850:isarna som är så risiga att man inte kan tro att det är sant ibland så är dom i bättre skick när dom kommit från italien

Kör fort så hinner inget hända...


Sök