3397
Sök

Instrumenpanelen "tjuter" vid avstängning (Volvo 850)

205 Inlägg
7 mars 2007
Trådstartare
Hejsan!

Jo, som topicen lyder. Varje gång jag stänger av bilen så tjuter det till någonstans i instrumentpanelen (Kan inte säga exakt var). Vad är det som tjuter?

Det har kommit efter att jag haft instrumentpanel borta och byt lampor och satt dit färddator, men det kom inte direkt efter!

Tacksam för svar!

busare
157 Inlägg
7 mars 2007
skulle tyippa att låg nivå och ström är för nära varandra ifall de låter från mer högtalarna, stereo osv.....

Calibra <3

205 Inlägg
7 mars 2007
Trådstartare
Det har aldrig låtit så förrut, jag är nästan 100% på att det inte kommer från högtalarna!

357 Inlägg
7 mars 2007
_stuntman_ skrev:
Det har aldrig låtit så förrut, jag är nästan 100% på att det inte kommer från högtalarna!

Jag känner igen dedär fenomenet e samma i min bil (saaben)..kolla på min sida på kortet inne i kupén,bakom fjärren te stereon sitter en liten fläkt för när man trycker där så slutar de o tar man bort handen låter de igen..tror de har nått me ac-grejen o göra..ska byta den fläkten nångång härpå tänkte jag!

Heter de Lövena eller Löven??

205 Inlägg
7 mars 2007
Trådstartare
Okej, men jag har ingen AC i min bil... Och det låter bara just när man vrider av nyckeln! Jävla skumt asså! :s

Ingen som har nått tips?

357 Inlägg
7 mars 2007
_stuntman_ skrev:
Okej, men jag har ingen AC i min bil... Och det låter bara just när man vrider av nyckeln! Jävla skumt asså! :s

Ingen som har nått tips?

nähä då blir de lite krångligare..kan de va nått relä kanskse..? :S

Heter de Lövena eller Löven??

205 Inlägg
7 mars 2007
Trådstartare
__JoCCe__ skrev:
_stuntman_ skrev:

Ingen som har nått tips?

nähä då blir de lite krångligare..kan de va nått relä kanskse..? :S

Skulle det mycket väll kunna vara! Men det låter som det är högre upp :s..... Men det är definitivt värt att kolla reläna, tack för tipset.

Gärna mer förslag!

Sök