2963
Sök

Byta styrbox Volvo 850 turbo -94:a, från org. till en chippad

Försäljare inom Bilmultimedia
434 Inlägg
17 juli 2012
Trådstartare
Tja !

Polaren har en Chippad box , med chip ifrån Sam stefansson. Vi Provade peta i denna, men då ville inte bilen gå igång. Antar att det sitter nån form av startspärr i den? Går det att gå förbi detta på nåt vis ?

Mvh

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
17 juli 2012
den lirar endast ihop med hans nyckel som det finns ett litet chip i.

434 Inlägg
17 juli 2012
Trådstartare
Okej ? Känns inte som att det sitter nåt chip i den nyckeln tongue Är den gamla varianten på nyckel, som ser ut som typ 740 nyckel tongue

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
17 juli 2012
startspärr är det enda jag kan tänka mig.
håll hans nyckel så nära tändningslåset det går samtidigt som du startar

434 Inlägg
17 juli 2012
Trådstartare
Okej, dock har han bara en box tongue ingen nyckel eller bil :p Bosch-nr o allt annat stämmer överens så, där är det inga konstigheter !

850 Inlägg
17 juli 2012
kolla så ni satt chipet och rätt håll håller på med sånt dagligen så......

Jag Älskar Volvo Med Mycket Hästar Under Huven! döden kommer tillbaka! uppväxt i förorten här är det som robin hood

434 Inlägg
17 juli 2012
Trådstartare
Är S.A.M Stefansson som gjort det , känns väl som att dom borde ha pejl ...

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
17 juli 2012
är där startspärr i boxen kvittar det hur lika nr ni har på boxarna.

då är det enda man kan göra att flytta över chippet. har för mig att dom lödas fast i 850-boxen

434 Inlägg
17 juli 2012
Trådstartare
Alex-s skrev:
är där startspärr i boxen kvittar det hur lika nr ni har på boxarna.

då är det enda man kan göra att flytta över chippet. har för mig att dom lödas fast i 850-boxen

Misstänkte att det skulle vara nåt sånt tongue

A.Sörman
1 299 Inlägg
17 juli 2012
Har ett liggandes från sam  ärligt så var det ett skit chip.Har du öppnat din box å kollat så det inte sitter en sockel i den då då är det ju bara å slänga över chipet.

Inte många t5 som inte har sockel i boxen idag finns ju bara några få kvar smile

Fri fart för ett fritt folk!
14 129 Inlägg
18 juli 2012
Drunk skrev:
Har ett liggandes från sam  ärligt så var det ett skit chip.Har du öppnat din box å kollat så det inte sitter en sockel i den då då är det ju bara å slänga över chipet.

Inte många t5 som inte har sockel i boxen idag finns ju bara några få kvar smile

har iallfall minst 4 boxar som är orörda så det finns ;-) fast och andra sidan så har jag väll minst 4olika chipade boxar oxå men så har jag och har haft en stor hög med 850turbosar just nu har jag 4st stånde smile

Kör fort så hinner inget hända...

Sök