2716
Sök

Slutsteget på fast att bilen är avstängd??? :S

116 Inlägg
18 juli 2012
Trådstartare
Alex-s skrev:
det spelar ingen roll hur jordningen är?

ditt problem är konstant + på remoten vilket du får fixa på något vänster. du har förmodligen remoten till fel kabel på stereon.
annars så sätt remoten till stereons remote som går på tändningslåset. fungerar lika bra.

Alltså jordningen till bakljusen..
Om det är de som gör att bassen låter när man trycker på bromspedalen (avstängd bil)..

116 Inlägg
18 juli 2012
Trådstartare
cpu1337 skrev:
stängs steget av om du tar bort remotekabeln från steget?

Vi får testa de nästa helg..

116 Inlägg
18 juli 2012
Trådstartare
A-Dahlgren skrev:
+ och lågnivå kanske ligger nära varandra och skapar störningar. aannars så. kan jordkabeln ligga ikläm. jorda i bältesinfästningen istället. eller prova ny jordpunkt. bakljusen har jag aldrig hört att man jordar steget i...

Det är inte bakljusen som vi har jordat.  Vi undrar om bakljusens jordning är dålig så det ger ström till slutsteget på något viss eftersom den låter när jag trycker på bromspedalen..

Dahlgren
450 Inlägg
18 juli 2012
Otling skrev:
A-Dahlgren skrev:
+ och lågnivå kanske ligger nära varandra och skapar störningar. aannars så. kan jordkabeln ligga ikläm. jorda i bältesinfästningen istället. eller prova ny jordpunkt. bakljusen har jag aldrig hört att man jordar steget i...

Det är inte bakljusen som vi har jordat.  Vi undrar om bakljusens jordning är dålig så det ger ström till slutsteget på något viss eftersom den låter när jag trycker på bromspedalen..

Min + kabel låg i kläm i torpedväggen och det orsakade störningar när jag öppnade bagageluckan och bakdörrar.
Och nej jag tror inte att det är bakjusens jordning som orsakar störningar.

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
18 juli 2012
A-Dahlgren skrev:
Otling skrev:
A-Dahlgren skrev:

Min + kabel låg i kläm i torpedväggen och det orsakade störningar när jag öppnade bagageluckan och bakdörrar.
Och nej jag tror inte att det är bakjusens jordning som orsakar störningar.

tror inte jag heller, snarare dålig + eller jordning till steget. det med baklysena då
Senast redigerat av Alex-s (18 juli 2012)

335 Inlägg
19 juli 2012
Så enkelt då, klipp remoten och kika om steget slocknar, uppdrag ett! Sen får ni fan kolla jordningen till steget också, för det låter inte helt ok att de ska tjuta ur högtalarna när du bromsar, är det störningar via att plus och lågnivåkablen ligger för nära så yttrar det ju sig oftast att det surrar i högtalarna när varvtalen går upp.... Så jorden eller plussen som strular på ngt sätt...     Kolla genomföringen vid torpedväggen , är man osmidig där så pressar man ju bara kabeln genom ett vasst hål utan någon genomföring i gummi eller liknande...   

Så kika kablagen och återkom! wink
Senast redigerat av tobbe456 (19 juli 2012)

Sök