3514
Sök

Bäst sänkningssats till Volvo 745/945?

4 Inlägg
24 juli 2012
Trådstartare
Någon som har något bra tips?

BASS GLAD
1 381 Inlägg
24 juli 2012
kungenk skrev:

Ja har köpt mina fjädrar från ChassIT. till mina bilar

Tack Till
Berget Allservic
Bergets custom

258 Inlägg
24 juli 2012
Vill du köpa så finns det jo massor med sänkningssatser, både på vparts.se l-m-r.se, hova.com, osv, så har dom jo antingen 40/40 eller 60/40 om du bara köper sänkningsfjädrar, annars finns på vparts med dämpare och fjädrar kostar mer men chassit blir mer hårdare men inte så sänkt. Sen finns det coilovers på l-m-r tror jag, kostar mycket men kan sänka så det räcker.
Vill du vara billig så antingen kapar du dina original fjädrar 1 eller 1,5 varv, då håller de sig på platsen besiktningen säger nog inget om det.

Det är inte farten som dödar, det är sättet du stannar på.

huh?
10 427 Inlägg
24 juli 2012
kungenk skrev:

Lesjöfors är ju ganska klassiska, men bilarna brukar se relativt höga ut fram.

Själv körde jag med en gammal sats från Jamex som skulle sänka 40mm som jag var nöjd med.
Dock gick ena framfjädern av efter 3år och då bytte jag till Lesjöforsfjädrar fram vilket ledde till
att bilen blev ca 20mm högre fram än innan med Jamex-fjädrarna (!!). Lite luddigt det där.

Jag hade nog satsat på något sånt här (~60mm fram och 40mm bak).
http://shop.klracing.se/sv/artiklar/vag … _40-2.html

Har sett bra ut på diverse 940-bilar åtminstone smile

Edit: Länken var för sedan, finns även kombi där. Ev kanske fjädrarna finns på annat håll också. Vilket fabrikat det nu är.
Senast redigerat av steifan (24 juli 2012)

BASS GLAD
1 381 Inlägg
24 juli 2012
När jag köpt fjädrar där ifrån har dom leget i  Lesjöforsfjädrarkartonger så dom kanse säljer dom smile  för de varit lacka varje gång smile på de tre sissta bilarna ...

Tack Till
Berget Allservic
Bergets custom

Sök