4671
Sök

Byte av HU och kablarna därtill i Corsa Eco

20 Inlägg
25 juli 2012
Trådstartare
Hejsan, helt ny på allt vad gäller billjud då detta är första bilen.

Ville iaf på en gammal ärvd Corsa Eco 5d -98 sätta in nya dörrhögtalare och ny huvudenhet men stötte på problem vid HU-bytet. Det satt en gammal bec ncd3510rds som jag gav mig på att få ur, vilket inte var helt lätt, och ska byta till en ny Kenwood KDC-3054URY.

När jag fått ur gamla enheten blev jag rätt ställd, kopplingarna såg helwierd ut och märkte att svärfar, som vi ärvt bilen av, har klippt av kablarna från där jag ska plugga in kontakten till nya stereon och buntat ihop på nåt sätt med nya kablar då gamla stereon verkar sakna iso-input om jag förstått det rätt? Högtalarkablarna till hatthyllan verkar också avklippta.
Eller tjaa, svärfar är väl inte att klandra då han fått hjälp med det efter vad jag förstått..

Frågan (frågorna..) är alltså, måste det dras helt nya kablar till min HU? Vart dras dom ifrån? Ett rent helvete att lösa själv och kostar det skjorta att låta få gjort? Bäst ställe i Göteborg att vända sig till ang detta?

Sen en liten extrafråga, sökt men inte hittat nåt riktigt bra svar på om någon gett sig på att byta högtalarna i hatthyllan på en Corsa och hur klurigt det är att få bort panelerna där bak?

Tacksam för svar!

Mvh Charlie
Senast redigerat av inkus (25 juli 2012)

20 Inlägg
30 juli 2012
Trådstartare
bump?

Sök