7 augusti 2012
Trådstartare
Hej!
Det är så att min Volvo 855 GLT -94 Automat beter sig vääldigt konstigt.
Om jag åker och gör en vanlig inbromsning så blir tomgången ojämn, det räcker med att ja duttar till på gasen så återställer den sig igen som den ska vara, cirka 7- 800 varv. Gör jag en hårdare inbromsning så händer det i 70% utav fallen att motorn dör, Dock gäller detta nästintill hastigheter över 80 - 100km/h. Då startar bilen direkt igen vid start.
Om jag istället ska in och handla en påse godis på macken, eller om jag bara ska tanka bilen och ja stänger av den så hoppar den igång när jag startar den, dock dör den efter 2 sekunder. Efter cirka 5 minuter på startmotorn så startar bilen igen. Om jag istället gasar ur bilen innan jag tankar till cirka 4500 - 6000varv och sedan stänger av bilen. Då startar bilen igen direkt Utan några problem.
Var kan felet vara tro? - Någon säger att det kan vara bensinfiltret, spridarna som har glibbat igen och massa olika historier. Kan det vara något med vakuumslangar? Men då borde den väl ändå inte bete sig så konstigt som den gör.
Bilen hade stått i cirka 7 månader innan jag köpte den, den hade inte varit så innan sa personen ja köpte den av, då det är min gamla lärare som ja litar på. Hon hade aldrig varit med om det.
Kändes lite pinsamt när bilen stod på lyften på besiktningen och de skulle åka vidare men den ej startade.
Tacksam för snabba och bra svar.
MvH
Erik
Utför Lackeringsjobb!
- Kontakt via PM!