2709
Sök

lösta grejer i delningsfilter

91 Inlägg
14 mars 2007
Trådstartare
Tjena
Köpte ett kitsystem (DLS PS6A) för ganska länge sedan som jag endast har provspelat. När jag provisoriskt monterade allt för att se om allt funkade så märkte jag att Kretskortet med alla komponenter satt löst inne i den där lilla lådan. Allt verkade fungera så de är nog lungt. Men är de lungt om de sitter löst eller måste jag sätta fast de? Tänkte sen när jag ska montera allt i bilen så kommer de ligga och skaka där ju, de kanske inte är så bra

...så fall, är de någon som har några tips om hur jag ska bära mig åt? de ser ut som att de från början har varit fast smällt med typ silicon..

MvH benny

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
14 mars 2007
bennyktm89 skrev:
Tjena
Köpte ett kitsystem (DLS PS6A) för ganska länge sedan som jag endast har provspelat. När jag provisoriskt monterade allt för att se om allt funkade så märkte jag att Kretskortet med alla komponenter satt löst inne i den där lilla lådan. Allt verkade fungera så de är nog lungt. Men är de lungt om de sitter löst eller måste jag sätta fast de? Tänkte sen när jag ska montera allt i bilen så kommer de ligga och skaka där ju, de kanske inte är så bra

...så fall, är de någon som har några tips om hur jag ska bära mig åt? de ser ut som att de från början har varit fast smällt med typ silicon..

MvH benny

Du bör för livslängdens skulle sätta fast det.

Lim i olika former, smältlim kanske det är som suttit där, annars finns ju PL400... smile

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

91 Inlägg
15 mars 2007
Trådstartare
a okey... När jag tänker efter så tycker jag de också de påminner mycket om smältlim.   Men när jag använder en såndär limpistol, kan inte kretskortet gå sönder utav värmen?

1 171 Inlägg
15 mars 2007
Det är nog liten risk att något går sönder av att du sätter smältlim. Jag brukar montera mina högtalarfilter (i egenkonstruerade högtalare) med smältlim och det har alltid funkat bra.

Sök