4056
Sök

Dränering batterilåda audi a4-00

39 Inlägg
9 augusti 2012
Trådstartare
Tjena, min bil som köptes i början av sommaren har alltid stått och runnit lite efter jag kört den.
Trodde det var kondens från acn.. kan det säkert delvis vara MEN förut när jag tvättade bilen så hittade jag en swimmingpool under batteriet, mindre kul sad

antar att dräneringsröret är tätt, är det någon som vet var denna öppning är vid batteriet och var det mynnar?
vill helst inte lyfta ur batteriet o nolla allt bara för o peta i ett rör hmm

Mr. AUDI !
642 Inlägg
9 augusti 2012
jsonnn skrev:
Tjena, min bil som köptes i början av sommaren har alltid stått och runnit lite efter jag kört den.
Trodde det var kondens från acn.. kan det säkert delvis vara MEN förut när jag tvättade bilen så hittade jag en swimmingpool under batteriet, mindre kul sad

antar att dräneringsröret är tätt, är det någon som vet var denna öppning är vid batteriet och var det mynnar?
vill helst inte lyfta ur batteriet o nolla allt bara för o peta i ett rör hmm

sitter 3st totalt under framrutan har jag för mig, läcker det plocka bort dem helt bara big_smile
gjort de på 3st audis

Four Rings To Rule Them All!

39 Inlägg
9 augusti 2012
Trådstartare
är ju en bred box som blandannat batteriet sitter i, går det tre rör från denna lådan?
och om jag plockar bort dem helt vart hamnar vattnet då? :S

Mr. AUDI !
642 Inlägg
9 augusti 2012
jsonnn skrev:
är ju en bred box som blandannat batteriet sitter i, går det tre rör från denna lådan?
och om jag plockar bort dem helt vart hamnar vattnet då? :S

från boxen har ja för mig att det rinner ut i motorutrymmet neutral

Four Rings To Rule Them All!

39 Inlägg
28 augusti 2012
Trådstartare
glömt att uppdatera: sitter ett hål mitt under batterihyllan(är hål i den så lätt att rensa detta!) och ett under broms servon.
tryckte bara fingret genom hålen på min a4 så kom allt vatten ut så snällt, men dom var bra igensatta innan smile

Sök