3500
Sök

För hög Co-Hc halt men bra lamda??.

119 Inlägg
30 augusti 2012
Trådstartare
#1
Hejsan.
jag har en Mb 190e sportliner år 93:a och jag har besiktat den men fick en 2:a på Co och Hc halt för höga?
Olje bytt oljefilter bytt, för att får ner det. men det var lite bättre med ej godkänd. vad är för fel? sad


Tack på förhand.

MVh


2 266 Inlägg
30 augusti 2012
#2
Kolla över bränsletrycksregulatorn och katalysatorn mitt tips. en kompis 940 höll på att jävlas med avgaserna han bytte allt. Funka inte sen bytte vi btren så gick den genom

svetsdiff !!!

119 Inlägg
30 augusti 2012
Trådstartare
#3
PMPerformance skrev:
Kolla över bränsletrycksregulatorn och katalysatorn mitt tips. en kompis 940 höll på att jävlas med avgaserna han bytte allt. Funka inte sen bytte vi btren så gick den genom

Tackar för tipsen smile


7 274 Inlägg
30 augusti 2012
#4
Om lambdan ligger rätt så får den inte för mycket/lite soppa.
Förmodligen så är det katen som bör bytas eller värmas upp mer.
Senast redigerat av Brains (30 augusti 2012)


Forummoderator
10 576 Inlägg
30 augusti 2012
#5
x1v3x skrev:
vad är för fel? sad


Tack på förhand.

MVh

bla valet av forum... flyttar

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

119 Inlägg
30 augusti 2012
Trådstartare
#6
Brains skrev:
Om lambdan ligger rätt så får den inte för mycket/lite soppa.
Förmodligen så är det katen som bör bytas eller värmas upp mer.

Jo jag ska ta av den o kolla hur den ser ut smile Stort TACK smile


Offroad Racing
3 122 Inlägg
30 augusti 2012
#7
Inte säkert att det syns nåt fel på den. Är det inte en sport/racekat så behöver den förmodligen bytas. En racekat däremot har ibland lite svårt att bli varm tillräckligt vid vanlig körning, då måste man köra hårt med bilen enliten stund innan mätning.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

119 Inlägg
30 augusti 2012
Trådstartare
#8
henke_99 skrev:
Inte säkert att det syns nåt fel på den. Är det inte en sport/racekat så behöver den förmodligen bytas. En racekat däremot har ibland lite svårt att bli varm tillräckligt vid vanlig körning, då måste man köra hårt med bilen enliten stund innan mätning.

nej det är ju sant , iaf har jag nu beställt nya lambda ska ser om det funkar o sen skall jag ta av katen och kolla isf får jag köpa ny katt smile då vet jag det dee med smile


7 Inlägg
30 augusti 2012
#9
Co beror oftast alltid på att avgassystemet inte är ordentligt tätt så kolla efter små hål eller dåliga anslutningar å känn ovanför dämparna så att de inte döljer sig några hål på ovansidan.. Svetsa är de bästa men små hål kan tätas med avgas pasta finns på mekonomen biltema jula överallt :-)

119 Inlägg
30 augusti 2012
Trådstartare
#10
Honda_nr1 skrev:
Co beror oftast alltid på att avgassystemet inte är ordentligt tätt så kolla efter små hål eller dåliga anslutningar å känn ovanför dämparna så att de inte döljer sig några hål på ovansidan.. Svetsa är de bästa men små hål kan tätas med avgas pasta finns på mekonomen biltema jula överallt :-)

När jag kollade lamdban, o sen såg jag att det var en spricka på grenröret? kan det vara det man tror? få ta o svetsa den smile


Offroad Racing
3 122 Inlägg
31 augusti 2012
#11
Honda_nr1 skrev:
Co beror oftast alltid på att avgassystemet inte är ordentligt tätt så kolla efter små hål eller dåliga anslutningar å känn ovanför dämparna så att de inte döljer sig några hål på ovansidan.. Svetsa är de bästa men små hål kan tätas med avgas pasta finns på mekonomen biltema jula överallt :-)

Men han hade även för hög hc-halt och det får man inte av hål på avgasröret.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

8 Inlägg
1 september 2012
#12
Testa de gamla trixet att blanda lite mer etanol i bensinen å bränn på som fan innan  wink

Full fart, spar tid!
Sponsrad av Håkansson´s bil & fix


Sök