2861
Sök

D24 nollställning

68 Inlägg
16 september 2012
Trådstartare
Hej !
Vilka kolvar ska stå i topp för att motorn ska vara nollställd på en d24 ?

2 266 Inlägg
16 september 2012
Tjena, ettans kolv uppe och kamnockarna på ettan ska peka uppåt som ett v då ska motorn vara noll. har en verkstadshandbok liggande kan kolla om jag hittar den, mitt i en flytt så. Men är gansk säker att den ska stå så.

svetsdiff !!!

68 Inlägg
16 september 2012
Trådstartare
PMPerformance skrev:
Tjena, ettans kolv uppe och kamnockarna på ettan ska peka uppåt som ett v då ska motorn vara noll. har en verkstadshandbok liggande kan kolla om jag hittar den, mitt i en flytt så. Men är gansk säker att den ska stå så.

Tack så mycket ! smile ja men jag får prova, bara det att jag vill inte ha något vajsing med ventilerna tongue

2 266 Inlägg
16 september 2012
Jeenz skrev:
PMPerformance skrev:

Tack så mycket ! smile ja men jag får prova, bara det att jag vill inte ha något vajsing med ventilerna tongue

har du googlat nåt? brukar finnas svar på diesel club swedens forum vet jag. Ska finnas ett märke på svänghjulet som man ska se i hålet i sprängkåpan under pumpen.

svetsdiff !!!

Sök