I dörrarna på Saab 900 passar 5,25" högtalare så lite meck lär du ju få med 4" i dörrarna.
Men såklart beroende på hur händig du är och hur mycket prk du har så går det väll att få dem att sitta bra i dörrarna.
Hållarna för 6*9 orna kommer du förmodligen få modifiera lite för att dem ska sitta ordentligt,(kapa bort runt om hålet så dem går ner i hålet) det har jag fått göra både på min 900:a och min 9-3:a. I 9-3:an valde jag 5,25" just för att dem passar nästan direkt, man får kapa lite i plasten bara så det blir jämt och fint runt om. där e som en kan runt hela orginalhögtalaren så den får man kanske ta bort för att en 5,25 ska passa. kan ju hända att 4" passar mer eller mindre direkt.
Dem i panelen kan du ju behålla om du vill men jag rekomenderar verkligen att du byter dem mot nått nytt, det höjer ljudet avsevärt:) behöver ju inte va det dyraste:)
hoppas detta hjälper dig lite i valet av högtalare och hur du ska gå till väga för att dem ska passa:)
Mvh!
Senast redigerat av caboom89 (14 september 2012)
Saab 9-3 Aero Coupé -02
Finns det nåt fånigare än en bil som ser snabb ut och gör 0-100 på en industrisemester?