3337
Sök

Laga AWD på V70R AWD

860 Inlägg
15 september 2012
Trådstartare
ja undrar om det är jävligt svårt att laga själva AWD funktionen på en V70R 98??? troligen är drivnings hyllsan slut på min för det skrammlar lite när de släpper på framhjulen och har läst att de brukar vara medbringaren\drivhyllsan som splinsen är slut på isf och kanske även själva vinkel växeln....
va på volvo o kollade va en ny drivhyllsa\medbringare kostar och många säger att den kostar 1050kr o de e skit snack... Volvo ORGINAL tar 395Kr för den hyllsan...

så nu undrar ja är de mkt jobb att byta den och hur gör för o kolla om de hyllsan som är slut lr vinkel växeln??
vet att man måste på något sätt få isär vinkelväxeln o kardan axeln för o byta hyllsan iaf
de vore ju kul o få igång den

Forummoderator
26 372 Inlägg
15 september 2012
Sök innan du skapar nya trådar..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 17&p=1

Varsågod.

Lite off topic, men man börjar ju undra vad för lik det är du har köpt egentligen..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

146 Inlägg
15 september 2012
fan vad trådar du gör jerry ;D

982 Inlägg
15 september 2012
brukar bara va hylsan dom går sönder..inte allt för krånligt att byta heller

860 Inlägg
15 september 2012
Trådstartare
mack  jag har redan sökt en massa men man får inte direkt se bilder o så och sen kommer man in på massa andra forum där andra frågar om samma sak och folk mest bara pratar om det tyvärr inte säger hur man ska gå till väga me skiten...

Simon ja jag trådar mkt för ja vill veta o lära mig mkt innan man börjar göra något man får ångra sig av efteråt då är de bättre o göra det... plus att de e första tråden nu om AWD funktionen och enda tråden med så....

Beeenny okej hehehe bra o veta har iaf läst att hyllsan kan sitta JÄVLIGT hårt den gamla man ska ta bort hehehe....

Gazer
60 Inlägg
18 september 2012
Lite roligt att jag och andra varnade dig innan om att köpa en sådan här bil, men du gick emot vad alla sa.

Pontiac Lemans "Saabiac" 1104hk
9-5 2.3t BioPower 2007 GZ Performance 400+Hp 550+Nm *SÅLD*
http://www.garaget.org/?car=18264

860 Inlägg
18 september 2012
Trådstartare
hahaha ja men o andra sidan är ja klar med alla 4 felen som fanns på bilen så de e lugnt nu går den helt underbart o funkar som den ska..... så ja tjänade på köpet om man kollar mot 9-5 aero bilen ja hade så..... plus att ja ville ha en V70R AWD iaf.... men men har bara lagt ut 3100 på den allt som allt...

Sök