2889
Sök

Metalspån på bilen.

164 Inlägg
21 augusti 2012
Trådstartare
Men hur kommer det sig att när man får detta på benen så känns det som mygg? Om de är så varma som ni säger borde det inte göra jävligt ont?

Vad tror ni försäkringsbolaget kommer säga?

sthlm

En gång till nu
760 Inlägg
21 augusti 2012
PhR34k skrev:
Men hur kommer det sig att när man får detta på benen så känns det som mygg? Om de är så varma som ni säger borde det inte göra jävligt ont?

Vad tror ni försäkringsbolaget kommer säga?

Jag är ingen fysiker gosse, men jag jobbar inom stålindustrin och vet att det kan bli resultat av oönskad karaktär om spånen hamnar på fel material. klarlack är inte så värmetåligt tex.

du flyttar på dig eller slutar spruta gnistor på dig själv när du märker om det nu skulle göra ont, bilen står där den står.
aja lycka till i vart fall.

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a

55 Inlägg
29 augusti 2012
Ta kontakt med chefen och förklara vad som hänt, om det är en trevlig person så skickar han det vidare till sitt färsäkringsbolag då de borde ha försäkring som täcker sådana misstag. annars om han inte gör det så tar du kontakt med ditt försäkringsbolag och förklarar och ber dem kontakta honom eller hans försäkringsbolag eller fråga om de täcker det.

//Andreas

164 Inlägg
29 september 2012
Trådstartare
FOI: Gick inte att rädda. Blir nylack på bilen, har lämnat in den nu och borde få ut den snart..

sthlm

55 Inlägg
29 september 2012
PhR34k skrev:
FOI: Gick inte att rädda. Blir nylack på bilen, har lämnat in den nu och borde få ut den snart..

Tråkigt att höra:(
Tog de det på försäkringen?

//Andreas

164 Inlägg
29 september 2012
Trådstartare
Som tur är känner jag en kille som är bil lackerare så vi ordnade de utan att blanda in försäkringsbolag.

sthlm

55 Inlägg
29 september 2012
PhR34k skrev:
Som tur är känner jag en kille som är bil lackerare så vi ordnade de utan att blanda in försäkringsbolag.

Trevligt med kontakter men jäkligt surt att behöva lacka om.

//Andreas

164 Inlägg
29 september 2012
Trådstartare
Jo det är jävligt drygt, speciellt efter 4 mån som jag köpt bilen.
Men det är tur i oturen då jag ändå får några skönhetsfläckar fixade som jag inte såg när jag köpte bilen.

sthlm

1 534 Inlägg
30 september 2012
Kollat igenom tråden men hittar inte orsaken till detta missöde.

Det låter som att man slipat något i närheten och gnistorna hamnade på bilen?

Sök