3257
Sök

Passat Variant 1,8t - Varningslampa för Bromsvätskenivå lyser.

10 Inlägg
19 mars 2007
Trådstartare
Tja !
Har ett mycket skumt fel på bilen.
Det började i morse när käringen skulle iväg och handla.
Då hade bilen stått över natten, det var kallt under natten och det kom även ner endel snö.
När hon skulle starta bilen så tändes varningslampan för "Bromsvätskenivå" Den ser nästan ut som  " (0) ".
Kollade bromsvätskeburken och den var precis till max. Inget som verkar läckt ut eller liknande. Bromsarna tar precis som de ska. Nyper fint å bra. Inte ojämnt eller liknande.
Jag kollade även säkringsboxen för å se ifall nån säkring kan ha gått, men det hade det inte.
Har någon haft nått liknande fel ? Har ni nått tips på vad det kan vara ?
Tacksam för svar.

//Picnick

Administratör
2 978 Inlägg
19 mars 2007
Låter snarare som slitagevarnaren för bromsbeläggen...... Vrid ut hjulen och dra lite försiktigt i sladden till bromsbelägget och du ska se att den lossnar från belägget.....

En kopp av den svarta såsen...

Någon Form Av Proffs
214 Inlägg
19 mars 2007
Hade något liknande på min Audi A4! i min intrskuktions bok stod det att det kunde vara broms belägg, abs och vätskenivå! jag har bytt belägg runt om, vätskan står i top och abs:en funkar prima, så jag har helt sluta bryt mig om den, besiktningen sa inget om den och den går inte att släcka med en dator!! men du borde titta till dina belägg!

Januari 2007 Försvann 9 Meter Av Skåne!!!

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
19 mars 2007
Nivåvarnaren kan vara kass, eller kabelbrott, vid den.

Lev livet, det kan ta slut fort

401 Inlägg
19 mars 2007
Lånar tråden lite:)

I min passat -98 visar det (ABS) (!) och (!) Blinkar hela tiden vad kan detta vara?

AVCdesign.se
Fiat uno 1,3 turbo --->Projekt tråd UNO turbo
BMW 530i E34

Administratör
2 978 Inlägg
19 mars 2007
Correadde i ditt fall skulle jag åka till vag o läsa av felminnet men det låter som att abs styrdonet skulle vara kasst "lite halv vanligt" kan dock vara en givare eller nått med så därför är det vag som gäller först....

En kopp av den svarta såsen...

Sök