3920
Sök

Uppgradera org. ljud bmw 318 e36, tips ?

349 Inlägg
2 oktober 2012
Trådstartare
tja ska lägga en beställning på nytt ljud i vinter bilen, tänkte kolla ni som har koll på det vad ni har för tips ?

- 2 diskanter i framdörrarna ( vet ej storlek?? )
- 5.25" eller 6,5" nere vid förardörren inte säker på storlek får kolla sen.
- 2st 4" eller 5,25" i hatthyllan tror jag det är.

Sen ska jag ha ny stereo, tips på det oxå ?

Då det är vinterbilen så ska det inte va några supergrejer men bättre en org iaf.

runt 2-3tkr ?

Länka gärna till hemsidor där man kan lägga en beställning direkt.

Everyday´s my birthday, cause bitches love cake.
501 Inlägg
2 oktober 2012
låt diskanterna vara original och bygg två 6*9or i hatthyllan. sen lägger du resten på en baslåda med ordentligt steg.

får du pengar över så är det klart att du kan slänga i värre saker i dörrsidorna än det som sitter i nu smile

iallafall så jag planerar i min e36:a smile

Stil>Funktion

349 Inlägg
2 oktober 2012
Trådstartare
P-K skrev:
låt diskanterna vara original och bygg två 6*9or i hatthyllan. sen lägger du resten på en baslåda med ordentligt steg.

får du pengar över så är det klart att du kan slänga i värre saker i dörrsidorna än det som sitter i nu smile

iallafall så jag planerar i min e36:a smile

Känner inget behov av baslåda i vinterbilen tyvärr, ska endast byta ut org. ljudet utan att bygga ut nått wink

Everyday´s my birthday, cause bitches love cake.
501 Inlägg
2 oktober 2012
okej. men en liten baslåda är ju gott att ha annars smile

stereo kan du ju ha i stort sett vilken som helst, kan inget om det, men kolla funktionerna. jag letar efter en med ipod-stöd iallafall smile

Stil>Funktion

409 Inlägg
2 oktober 2012
Den trista sanningen är att för 2-3k får du inte särskilt bra saker.. Om du ska köpa något satsa rubbet på ett sjysst framsystem, skippa hatthyllan totalt.

349 Inlägg
2 oktober 2012
Trådstartare
Boyakacsha skrev:
Den trista sanningen är att för 2-3k får du inte särskilt bra saker.. Om du ska köpa något satsa rubbet på ett sjysst framsystem, skippa hatthyllan totalt.

Okej aa jag har ju hatthyllan org men dom låter ju riktigt dåligt, har du tips på 5.25 eller 6.5 kit då? Länk?

517 Inlägg
3 oktober 2012
köp ett kitsystem med 5,25 och små diskanter till i fram. vissa diskanter passar i hålen där originalen sitter låt den lite större sitta kvar men koppla ur den.

i bak finns det olika högtalare. så kolla vad som sitter där först. är det en kantig låda så köp 4" 2 lr 3vägs och sätt i original lådorna. kan behöva tätas med någon bra tejp i hålet. jag har kitsystem och 4" koaxialer från SPL i min med slutsteg så behövdes knappt baslåda (har visserligen tröttnat på dunk men ändå) det spelar rätt bra ändå i dom små plastlådorna i bak. en bra stereo gör massor på ljudet men ett litet slutsteg till fram systemet är att föredra och köra dom i hatthyllan på stereon du sitter ju i fram där vill du ha ljudet. annars är 6*9or i hatthyllan också bra dock med adaptrar under så dom sitter rätt men p-k kanske har en smart lösning på det smile

517 Inlägg
3 oktober 2012
daniilito har du armstöd i bak på din? med skidlucka? för i så fall kan du få grymt bra ljud om du vet någon som är typ AWESOOOOOME på att bygga lådor smile vi har ju en sådan kille i lidköping. han byggde en special låda till min 325 sedan med bas och port in igenom skidluckan och helt tät runt om stor jävla låda bakåt men man kan inte spela med armstödet uppfält då för basen bränns men jävlar va det spela bra. alla högtalare på slutsteg och de enda som syndes va bytt va diskanterna i dörrarna fram smile

349 Inlägg
3 oktober 2012
Trådstartare
SchleX_320 skrev:
köp ett kitsystem med 5,25 och små diskanter till i fram. vissa diskanter passar i hålen där originalen sitter låt den lite större sitta kvar men koppla ur den.

i bak finns det olika högtalare. så kolla vad som sitter där först. är det en kantig låda så köp 4" 2 lr 3vägs och sätt i original lådorna. kan behöva tätas med någon bra tejp i hålet. jag har kitsystem och 4" koaxialer från SPL i min med slutsteg så behövdes knappt baslåda (har visserligen tröttnat på dunk men ändå) det spelar rätt bra ändå i dom små plastlådorna i bak. en bra stereo gör massor på ljudet men ett litet slutsteg till fram systemet är att föredra och köra dom i hatthyllan på stereon du sitter ju i fram där vill du ha ljudet. annars är 6*9or i hatthyllan också bra dock med adaptrar under så dom sitter rätt men p-k kanske har en smart lösning på det smile

okej så det är 5.25 som sitter nere vid fötterna ? får kolla på nått bra kit då.
ska kolla hatthyllan senare idag så får jag se vad som sitter där smile

2 035 Inlägg
3 oktober 2012
2-3 tusen är ingen stor budget och efter ett tags spelande vill du ha mer å bättre grejer om du nu gillar att lyssna på bra musik högt och snyggt.

Du får lägga ca 2-3 tusen för bara stereon. Fast det finns ändå fina kenwoods på t ex docenten för tusenlappen med USB.

Tycker DLS har fina välljudande Kit som är hyffsat billiga också ca 1000 spänn.

Eller ta en titt här.
http://www.autohifi.se/?category_id=241

Ett steg gör allt mycket roligare. Räcker väl med ett tvåkanals för tusen spänn.

http://www.autohifi.se/?category_id=172

Biljudsveteran sen 1984!

349 Inlägg
3 oktober 2012
Trådstartare
bosabengt skrev:
2-3 tusen är ingen stor budget och efter ett tags spelande vill du ha mer å bättre grejer om du nu gillar att lyssna på bra musik högt och snyggt.

Du får lägga ca 2-3 tusen för bara stereon. Fast det finns ändå fina kenwoods på t ex docenten för tusenlappen med USB.

Tycker DLS har fina välljudande Kit som är hyffsat billiga också ca 1000 spänn.

Eller ta en titt här.
http://www.autohifi.se/?category_id=241

Ett steg gör allt mycket roligare. Räcker väl med ett tvåkanals för tusen spänn.

http://www.autohifi.se/?category_id=172

jo men 2-3tkr va tänkt för endast ljudet , stereon är inte inräknad där smile
ska kika på dina länkar.

Tänkte typ satsa på några bra 5.25 till fram sen ha kvar mina diskanter räcker nog att bara köra på framsystemet o en bra stereo, eller vad tror ni ?

kan ju komplettera hatthyllan vid ett senare tillfälle om de behövs tongue

517 Inlägg
4 oktober 2012
japp 5,25 vid fötterna smile rekommenderar dig att iaf byta till kittsystem fram och byta ut diskanterna smile kolla så dom nya har en kant i rätt storlek ta med en original och jämför så dom passar i hålen smile enklast och ger bra ljud sen i med delningsfiltret rätt kopplat du blir nog nöjd smile midbasarna vid fötterna är inte dåliga original så sett men så fort man börjar höja volymen så hänger dom inte med i välljudet längre:) ska du köra framsystemet på stereon behövs inget dyrt kit smile jag betala 5tusen komplett till min sedan med kitsystem och 4" bak baslåda specialbyggd med bas och slutsteg plus installation på firma wink

Sök