2896
Sök

531 top planad eller inte ?

5 Inlägg
3 oktober 2012
Trådstartare
hejsan, behöver lite råd om hur jag ska göra med min 531 top som ska ner i volvon till helgen,

jag har en 531 top som jag undrar om jag ska plana den innan jag lägger ner den, isåfall hade jag tänkt att jag ska plana den 2mm, hur mycket skillnad är det på en planad och Oplanad ?

Kicka Laddtryck !
319 Inlägg
3 oktober 2012
Marginellt på en orginalspis, inte värt det i min mening.

Riktplana den istället och skruva på.

Mvh

84 Inlägg
3 oktober 2012
planad = mer komp = om man kan mappa så kan man få ut mer effekt // kan spika lättare ..

Planar du 2 mm med volvotoppen har jag för mig att du måste ha en annan kamrem (kortare) från en golf lr nå..

88 Inlägg
3 oktober 2012
Planar gör man för att få en bra yta för packningen, inte för att få komp. Plana så att den är rak och kör med det.

Avstängd
195 Inlägg
3 oktober 2012
V234 skrev:
Planar gör man för att få en bra yta för packningen, inte för att få komp. Plana så att den är rak och kör med det.

Om man planar för att få komp..... så får man komp

84 Inlägg
3 oktober 2012
planar man får man högre komp, och jo i vissa fall planar man för att få högre komp

88 Inlägg
3 oktober 2012
Men det gör man inte. Toppen blir bara tunn i anliggningsytan och blir skev ännu lättare. Till slut går det hål. Ska man ha mer komp köper man andra kolvar eller svetsar om förbränningsrummet.

1 758 Inlägg
3 oktober 2012
Är det en 500 hästars turbomotor eller en original sugis?

5 Inlägg
4 oktober 2012
Trådstartare
det är en orginal sugis som jag vill ha lite extra malle i bara, utan turbo, det blir nog att inte plana den utan lägga i den som den är !

Sök