Jag har nyligen köpt mig en Mazda 6 -06 kombisedan och jag vill dela med mig av mitt lilla projekt. Det här är inget stort projekt och det blir ingen tung styling heller så förvänta er inte det. Jag kommer snarare att fixa upp den till nyskick, styla lite lätt och ge den ett cleant stuk.
Det jag har gjort hittills är: Polering och vaxning Bytt skyltbelysning och parkeringsljus till xenonvit Bytt innerbelysning till xenonvit Rostlagning tröskel och fix av lacksläpp
Närmast ska jag göra följande: Montera soyafilm Montera hundbur Öppet luftfilter Tvätta motorutrymmet Göra en lösning för Spotify via android telefon, t.ex AUX-koppling. Slipa ned och lacka om trösklarna. Sänkning, antingen coilovers eller sänkingssats - Ekonomin styr Nya baklyktor Byta till svart nät i undre grillen samt montera in extraljus i den Montera dimljus
Beställt Soyafilm 55% till bakrutorna samt Xenonvita dioder till parkeringsljus och innerbelysningen. Förhoppningsvis hinner jag vaxa klart den ikväll.
Beställt Soyafilm 55% till bakrutorna samt Xenonvita dioder till parkeringsljus och innerbelysningen. Förhoppningsvis hinner jag vaxa klart den ikväll.
Blir det xenon i hel & halvljus då eller sitter det kanske redan på bilen?
Tyvärr är det inte xenon, vi får se hur jag gör med det. Jag har en xenonsats från förra bilen men jag måste kolla upp om den fungerar samt om den passar
Då var vaxningen och rostlagningen klar, inredningsbelysningen är också bytt. Avvaktar med byte av positionsljusen då dem satt riktigt krångligt till. Även beställt Soyafilm 55 bak, är dock osäker på om jag kanske bör gå på mörkare.
Lite bilder på putsen, kanske inte är så intressant men bättre än inget Glömde ta bild på rostlagningen men det är väl inte heller direkt intressant...
Innerbelysning fram...
Och bak. Lyser lite för svagt, dock är utrymmet för lampan väldigt begränsat.
Jag håller med, sänkning är inte så långt i framtiden, köper förmodligen en sänkningssats bara.. Funderar på att ta de här fälgarna till vinterdäcken så köper jag nya fälgar 18" till sommaren. MPS fälgarna hade absolut passat bra
Hela MPS-looken på Mazda 6 är skitsnygg tycker jag. Tyvärr är det ju ganska ovanligt att se mps-kjolpaket eller främre stötfångare till salu - annars hade ju en framstöt från en sådan gjort jättemycket skillnad..
I väntan på soyafilmen har det inte hänt så mycket, bytt ut parkeringsljus till xenonvita dioder och småfixat lite. Hämtar ut soyafilmen ikväll och får förhoppningsvis dit det på bilen imorgon.