2954
Sök

Hur tolka detta? 855R med 166kw?

Syndare ;)
21 Inlägg
16 november 2012
Trådstartare
Registreringsnummer:HXP930
Fabrikat:VOLVO 855-502R
Privatimport:Ja
Växellåda: MANUELL
Motoreffekt, kw: 166,0

Hur ska man tolka detta? Är det en R eller inte?
Blir halvt kluven över detta då en R ska reggas in med 250hk?
Och bilen är ju inte en automatare med "T5-R/overboost" spis heller...

Någon som kan förklara detta?

1 638 Inlägg
16 november 2012
Haha min bil du frågar om tongue Hade kunnat svara dig om du frågat wink

Hur som helst så har jag ställt samma fråga till NordicR och fått svaret att många R-bilar fick fel effekt på pappret när dom togs in till Sverige p.g.a okunskap. Den är som synes reggad som en R och dessa finns ej med 166kw/225hk. Italienbilarna hade 211hk.

Står såklart 850R på dekalen innanför tanklocket samt att chassi nummret berättar att det är en äkta R. Allt detta enligt NordicR.

Testa även att slå in mitt regnummer på diverse bilkedjors hemsida. T.ex mekonomen, skruvat o.s.v. Där står det att det är en 850R med 250hk tongue

Syndare ;)
21 Inlägg
16 november 2012
Trådstartare
Tack för svar smile Och från ägaren himself t.om! Jo man blir ju helt pantad i huvudet av alla siffror som snurrar runt när det gäller dessa bilar. Men då vet jag iaf hur det ligger till smile

1 638 Inlägg
16 november 2012
Tvattbjornen skrev:
Tack för svar smile Och från ägaren himself t.om! Jo man blir ju helt pantad i huvudet av alla siffror som snurrar runt när det gäller dessa bilar. Men då vet jag iaf hur det ligger till smile

Hehe blev lite "paff" när jag såg mitt eget regnummer här tongue

Ja precis, var lika frågande jag med först men även Volvo´s återförsäljare Bilia garanterar att den är äkta smile

Sök