2645
Sök

Hur ska gasen vara på en W124?

Ungdoms Räser
425 Inlägg
19 juli 2012
Trådstartare
Jo jag har ju införskaffat mig en Mercedes 230E w124 -86.

Det är så att jag märkte några saker som jag inte riktigt vet om det är fel, eller helt enkelt ska vara så.

Det är så att gaspedalen tar inte direkt då man trycker. Utan det är så att om pedalen får vara helt fri till att man gasas fullt, så är det ett frispel på halva längden. Ska det verkligen vara så? De bilar jag kört har inte varit så! Farsan säger att det är så på den bilen. Men man vet ju aldrig förän man frågat?

Så ska det vara så eller är det något man kan spänna?

Mvh Johan

Forummoderator
18 127 Inlägg
19 juli 2012
Isaksson5 skrev:

Det är så att jag märkte några saker som jag inte riktigt vet om det är fel, eller helt enkelt ska vara så.

Det är så att gaspedalen tar inte direkt då man trycker. Utan det är så att om pedalen får vara helt fri till att man gasas fullt, så är det ett frispel på halva längden. Ska det verkligen vara så? De bilar jag kört har inte varit så! Farsan säger att det är så på den bilen. Men man vet ju aldrig förän man frågat?

Mvh Johan

Vad jag kommer ihåg på w124:an så kan det vara lite glapp i leder under huven. Kolla om du kan tajta upp vajer/lankage. Bör vara rätt synliga grejor.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Ungdoms Räser
425 Inlägg
19 juli 2012
Trådstartare
Dieselsmurfen skrev:
Isaksson5 skrev:

Mvh Johan

Vad jag kommer ihåg på w124:an så kan det vara lite glapp i leder under huven. Kolla om du kan tajta upp vajer/lankage. Bör vara rätt synliga grejor.

Så då ska det gå att spänna? Dock var det en metallbit som var urstansat med 3-4 cm rum. Men det känns som som att man inte gasar riktigt fullt.
Får kolla om det går att spänna något!

19 Inlägg
17 november 2012
Min är likadan, så du är inte ensam tongue Man vänjer sej wink

Sök