3709
Sök

Dämpa ljudet från hjulen!

22 Inlägg
18 december 2012
Trådstartare
Tjena!
Hoppas att det är här jag ska skriva detta men är ganska irriterad på bilen då det låter VÄLDIGT mycket från hjulen (tycker jag). Trots bra väglag osv.(dock kommer det inte från motorn) Har en ganska ny bil som är köpt "NY" i augusti.
*Är det nått man kan göra åt detta? ( har läst om "dynamat" som ska hjälpa men är usel på bilar, kommer ha sönder något liksom.)
*Någonstans man kan lämna in bilen så de kan fixa det?< Stockholms området> (som sagt är inte "lat" utan kan inte mycket om bilar.)

Tack wink

Large Cap
1 816 Inlägg
18 december 2012
Nån form av dämpmatta i hjulhusen. Sitter säkert något på din bil (vad är det för bil förresten?) redan men inte tillräckligt mycket. På V70in sitter det nå dämpande, mjukt material i hjulhusen.
Men även golvet och bagaget är säkerligen en stor bov i dramat då det passerar rätt mycket ljud därifrån också.
Även val av däck är betydande då vissa är mer tystgående än andra däck osv.

22 Inlägg
18 december 2012
Trådstartare
det är en mitsubishi sportback
Senast redigerat av sarin111 (18 december 2012)

Avstängd
1 714 Inlägg
18 december 2012
Är det bara jag som kommer och tänka på prinsessan på ärten?

1 498 Inlägg
18 december 2012
Kör till någon bilstereobutik dom kan hjälpa dig,

1 926 Inlägg
18 december 2012
Däcken är en stor bov,  annars får du skaffa dämpmatta. 

Eller höjer volymen på stereon

1 758 Inlägg
18 december 2012
Däckljud är svårt att dämpa bort. Blir ju inte sämre av extra dämpmatta i kupén, framförallt kring hjulhusen, men det mesta orsakas av själva däcken och hjulupphängningens infästningar.

. . .
82 Inlägg
18 december 2012
Det beror lite på hur däcken ser ut. "V" Däck eller va det heter låter mera än andra däck.

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
18 december 2012
Har på ett par bilar satt "Dynamat" eller liknande som köpes på bil-stereo butik på Fjäder-tornen. Där stötdämparna fäster i karossen. Har gjort markant skillnad. Helt klart värt att prova.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

Sök