3869
Sök

Bromslangsbyte Bmw 318 e36 Tips/hjälp ?

349 Inlägg
18 december 2012
Trådstartare
#1
Tja

fick nedslag på bes. bromslangar fram, tänkte kolla här hur bästa/lättast sätt att byta dom är ?
såg att skruvat har dom för 250:-

Finns det typ stålomspunnet till denna modellen ?

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
18 december 2012
#2
Ja det finns. Men varför duger inte orginal?..

Värm ordentligt innan. och gör rent så att du inte drar sönder nipplarna med att ha förstora verktyg.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

349 Inlägg
19 december 2012
Trådstartare
#3
ToTTeN skrev:
Ja det finns. Men varför duger inte orginal?..

Värm ordentligt innan. och gör rent så att du inte drar sönder nipplarna med att ha förstora verktyg.

org. duger nog bra men tänkte stålomspunnet kanske va bättre smile
tack för tipsen ska tänka på det!

517 Inlägg
19 december 2012
#4
glöm inte låsa fast bromspedalen i nedtrycktläge innan du tar loss slangen, då rinner inte all olja ut smile och lufta efteråt.


349 Inlägg
19 december 2012
Trådstartare
#5
SchleX_320 skrev:
glöm inte låsa fast bromspedalen i nedtrycktläge innan du tar loss slangen, då rinner inte all olja ut smile och lufta efteråt.

okej tackar smile

...has left the building...
4 474 Inlägg
19 december 2012
#6
Stålomspunna köper du bäst här: http://www.brake-lines.co.uk/ . HEL slangar har rostfria "anslutningar", vilket de andra märken inte har i regel. Skaffa bra verktyg, kanske till o med en liten "brännare"? Räkna med att få byta något bromsrör oxå...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

908 Inlägg
19 december 2012
#7
Gör rent, och värme kan behövas ganska ofta vid bromsslang byte, inte vit oket utan vid skarven till röret smile
om nippeln på oket sitter fast knacka lite lätt på den så brukar den släppa enklare.


349 Inlägg
19 december 2012
Trådstartare
#8
Emiiilz skrev:
Gör rent, och värme kan behövas ganska ofta vid bromsslang byte, inte vit oket utan vid skarven till röret smile
om nippeln på oket sitter fast knacka lite lätt på den så brukar den släppa enklare.

Okej aa farsan har nån liten värmare som ska fungera typ, ska testa byta på tisdag nästa vecka så får se.

bromsrören var okej sa dom på besiktningen endast slangarna som behövde bytas smile

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
20 december 2012
#9
Bromsröret kan gå sönder om man inte är lagom försiktig. En värmepistol är guld värt. (alla skrattar) men jag har börjat andvända den till allt skruvande. Grymt smidigt och förvånansvärt offta tillräckligt!

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

349 Inlägg
20 december 2012
Trådstartare
#10
ToTTeN skrev:
Bromsröret kan gå sönder om man inte är lagom försiktig. En värmepistol är guld värt. (alla skrattar) men jag har börjat andvända den till allt skruvande. Grymt smidigt och förvånansvärt offta tillräckligt!

aa förstår det, kan va värt att införskaffa tongue


Sök