Ja då har man hunnit avverka nån timme ikväll med
ikväll rockade jag loss på elsystemet \m/
så här fint låg det, allt i sin ordning och ingen sallad alls ^^ eller?
märkte ganska snabbt att det var ovanligt många kablar som hade eltejp virat runt sig separat från andra kablarna..
men det är ju klart, har det varit kabelbrand och isoleringen på kablarna smält bort på minst 80procent av kablarna så förstår jag ju att man måste tejpa..
vänta vad sa jag? kabelbrand? mjo, dom flesta kablarna är skadad pga någon (gissar på en 15årig moppepojke utan hjälm eller dreggelskydd) kopplat vad som kallas för elsystemet.
så alla kablar måste bytas ut i princip, yaaay! tur det är en gammal opel och ett riktigt simpelt system i alla fall
så här kunde man tydligen laga en kabel som isoleringen brunnit bort på, om man är 15 och hade en bränsleslang till sin gamla DT liggandes :
jordkabeln på denna värstingdragning, 10st jordkablar från diverse relän och lampor tex, blinkers instrumentering mm.... möts upp av en lika liten jordkabel till karossen, nästan alla hade söndersmält isolering där med -.-
faantastiskt!
några bilder där ni kan se hur många kablar som har eltejp på sig, samtliga skadade. även många som inte hade tejp var skadad med.
såhär såg kablarna ut utan tejpen (grymt dåliga bilder, jag vet. men ser ni inte får ni la fantisera ihop en några flådiga bilder )
några kablar hann jag i alla fall rycka ut och byta ikväll :
det var allt för ikväll gott folk
ha det bäst!