3075
Sök

Använda gamla bilvårdsprodukter?

237 Inlägg
8 december 2012
Trådstartare
Har kommit över två flaskor lackrengöring (Turtle och Hagmans), en halvfull flaska Hagmans Glansvax samt lite annat krafs. Samtliga flaskor ser fräscha ut, innehållet luktar som det ska och har rätt konsistens.

Saken är dock den att produkterna har ett antal år på nacken, skulle tippa på att de är från någonstans mellan 1996-2002. Som fattig gymnasiestudent vill jag givetvis slippa att köpa vax till våren igen, så funderar på att applicera dessa produkter på min bil i vår.

Någon här som har erfarenhet av att använda äldre bilvårdsprodukter, ger de en hyfsad look/skydd eller är det bara att kasta och köpa nytt?

386 Inlägg
25 december 2012
Kasta och köp nytt kan rekommendera meguiars

270 Inlägg
26 december 2012
Jag är knappast någon expert,men jag har då äldre saker (som "funkar") än så på hyllan.Om dom har fullgod effekt har jag ingen aning om.

5 111 Inlägg
26 december 2012
Hade jag varit dig hade jag provat och sedan kastat dem om de inte visade sig fungera, känns inte som att det skulle kunna hända något farligt.

10 163 Inlägg
26 december 2012
skaka om flaskorna ordentligt så allting blir till en röra igen och testa kan ju inte annat bli än skit och då slänger du dom men dom kan ju funka fortfarande med. smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

Sök