Det är för jag har ett par 245-40 liggandes hemma och dom ska jag ha där bak för där passar dom, sen hade det ju varit snyggt om man har samma bredd fram och bak. Men vad tror ni är Max bredd man kan ha fram med 25 mm utan det skrapar i fjäderben osv?
Det är för jag har ett par 245-40 liggandes hemma och dom ska jag ha där bak för där passar dom, sen hade det ju varit snyggt om man har samma bredd fram och bak. Men vad tror ni är Max bredd man kan ha fram med 25 mm utan det skrapar i fjäderben osv?
Om du vet vad det är för ET på fälgarna och bredd så kanske någon kan jämföra som har något liknande
Tycker själv det är tight med 225/45 R17 på Polaris 7x17" ET20, ev tar det i lite grann någonstans vid fulla rattutslag.
Nu hade ju dock jag en 850, men hade 18" R med 225/40 fram och 235/40 bak, tog i när man svängde fullt med ratten fram och tog i bak vid gupp etc. Vet inte hur det är med 940 men är lite tveksam till att det får plats?
Konstigt att det har tagit i på din därbak med 225, hade 245 på min bak innan. Men då blir det väll att köra på 225 framme då
Kanske är mera plats på 940 helt enkelt. Det tog aldrig i ifram för mig och där hade jag 225/40 och 25mm spacers, i bak körde jag på 30mm så med 25mm hade det kanske gått fritt.
Om du vet vad det är för ET på fälgarna och bredd så kanske någon kan jämföra som har något liknande
Tycker själv det är tight med 225/45 R17 på Polaris 7x17" ET20, ev tar det i lite grann någonstans vid fulla rattutslag.
mina jp falco med 225/45 17 tog i plastskärmarna bak i hårda gupp så det finns ingen överdriven plats på 940:P