3405
Sök

Probox2000 på Windows 7?

3 466 Inlägg
1 april 2012
Trådstartare
Har lite problem att få Probox att lira på min dator, programmet öppnar upp rutan där man knappar in koden o när man sen har knappat in koden öppnas programmet i aktivitetsfältet men man kan inte få upp ngm ruta på de. Stänger man då ner o startar igen så vill den att man ska knappa in koden igen o så kan man hålla på hur länge som helst.

Någon annan som får de att lira på Windows 7?
Jag har 64-bit varianten om de har någon betydelse..

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

4 074 Inlägg
1 april 2012
M_icke_ skrev:
Har lite problem att få Probox att lira på min dator, programmet öppnar upp rutan där man knappar in koden o när man sen har knappat in koden öppnas programmet i aktivitetsfältet men man kan inte få upp ngm ruta på de. Stänger man då ner o startar igen så vill den att man ska knappa in koden igen o så kan man hålla på hur länge som helst.

Någon annan som får de att lira på Windows 7?
Jag har 64-bit varianten om de har någon betydelse..

Funkar kanon på min laptop med w 7...
Men har du inte fått igång det alls än alltså?
Senast redigerat av BJonsson (1 april 2012)

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

3 466 Inlägg
1 april 2012
Trådstartare
Nej jag får inte upp rutan, har testat o ominstallera o allt men de funkar bara inte.. Får köra på Bassboxpro så länge men tycker Probox e betydligt mycke bättre om man ska ha sågritningar..

Annars får jag sparka igång den gamla datorn, där vet jag att de funkar tongue

4 074 Inlägg
1 april 2012
M_icke_ skrev:
Nej jag får inte upp rutan, har testat o ominstallera o allt men de funkar bara inte.. Får köra på Bassboxpro så länge men tycker Probox e betydligt mycke bättre om man ska ha sågritningar..

Annars får jag sparka igång den gamla datorn, där vet jag att de funkar tongue

Högerklicka på ikonen och sen höger klickar du igen sn väljer du maximera!
Om jag nu förstår dig rätt... Ölen in,vettet ut! big_smile

3 466 Inlägg
1 april 2012
Trådstartare
Har fått de o funka nu dock måste jag slå in kod varje gång jag startar det men de får jag väll leva med..

Tack för hjälpen! smile

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
1 april 2012
Funkar klockrent för mig, dock måste jag köra det som Admin och under XP SP3 i komparbilitetsläge. (Högerklick på genvägen/program-exe:n egenskaper-avancerat-komparbilitetsläge och där i menyn väljer man XP)
Behöver själv inte slå in serie-nr varje gång....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

3 466 Inlägg
1 april 2012
Trådstartare
Räckte o högerklicka o välja "kör som administratör"! Nu slipper jag slå in koden varje gång! big_smile

Tack! big_smile

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
1 april 2012
Så kan det gå om man inte har tweakat in så man ständigt har admin-rättigheter wink

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

8 Inlägg
3 januari 2013
jag laddade hem programmet precis men får ej koden att funka, någon som har en ny kod jag kan prova?  jag har försökt med 090622 men den funkar som sagt inte.

2 024 Inlägg
3 januari 2013
Som det står på skärmen, man ska ringa till Backes Ljudbyggeri som äger rättigheterna till programmet och be om en kod när man installerar. För du har väl inte piratkopia? wink

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

8 Inlägg
3 januari 2013
jag har väl gjort som dom flesta andra och hittat det på nätet ;-) haha
finns det fler bra program föresten?

2 024 Inlägg
3 januari 2013
Själv köpte jag programmet för 10 år sen. Numer finns det betydligt bättre program om man vill räkna lådor, tex WinISD. Probox är dock bra att omvandla ett färdigt lådmått till sågritningar.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
3 januari 2013
Expoze skrev:
Själv köpte jag programmet för 10 år sen. Numer finns det betydligt bättre program om man vill räkna lådor, tex WinISD. Probox är dock bra att omvandla ett färdigt lådmått till sågritningar.

Inte ens det, för vem bygger lådor med såna trista former? Förutom att det räknar helt fel då...

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

4 074 Inlägg
3 januari 2013
jonash skrev:
Expoze skrev:

Inte ens det, för vem bygger lådor med såna trista former? Förutom att det räknar helt fel då...

Funkar alldeles ypperligt till sågritningar om man som dom flesta klarar sig med en enkel låda.
men ska man göra mer avancerade lådor så äre inget att ha!

8 Inlägg
5 januari 2013
så vad ska man ha för program? jobbigt att hålla koll på allaformler i huvudet hehe;-)

Sök