WasteGate skrev:
Jo, absolut.. jag har fått vänta länge på delar med..
Men tänk dig att du har ett företag.. du skall få in en leverans på 100 st sportrattar som du ska sälja till skitbra pris.. 80stycken blir bokade från din fina hemsida, alla är nöjda och glada.. eller? någon vecka går och du väntar på din leverans från rattleverantören. Nu ringer din leverantör och säger att första versionen fick kastas för lädret sprack vid formningen.. Nu når du dina 100 uppbokningar och tyvärr kan du ju inte skicka några eftersom din leverantör inte kan skicka.. det kommer att dröja.. en vecka går, två veckor går.. det börjar bli pinsamt nu.. du mailar din leverantör och dem svarar att om två veckor till får du din leverans.. du mailar dina kunder och säger som det är, två veckors levtid till.. sen tar det ett par dagar extra med post osv.. avi utskick.. osv osv..
Vad är summan av kardeumman?
Jo, sammanlagt har det tagit över 6 veckor från och med att kunden tryckt på "beställ supercool sportratt"
Vems "fel"? du som har butiken säger din leverantör strulade, ni som köper säger butiken som säljer rattarna..
Och folk börjar hänga ut och smutskasta på forum.. inte schysst stil..
Var vill jag komma? JO, Alla företag är självklart inte seriösa och bra, men dem allra flesta är det och är måna om sina kunder. Därför tycker jag det är onödigt att hänga ut något företag bara för man fått vänta lite på en sak ellerliknande.. det är inte precis konkreta "bevis" på att företaget är dåligt på något sätt..
Over and out, spread love!
//Stoffe