4383
Sök

Takvinge till Audi A3

66 Inlägg
28 mars 2007
Trådstartare
Funderar på att köpa en takvinge till en Audi A3 -97 3dörrars. Nån som har nåt tips var ja man kan köpa?

Mvh Jocke

Thorssa
29 mars 2007
Köp INTE på Realcar iaf! Fick vänta nästan tre månader innan jag fick min.

397 Inlägg
29 mars 2007
Varför så lång väntan? fanns väl förklaring.. dumt och hänga ut företag om det ligger bra förklaringar bakom.. även fast du fick vänta..

/stoffe

397 Inlägg
29 mars 2007
WasteGate skrev:
Jo, absolut.. jag har fått vänta länge på delar med..

Men tänk dig att du har ett företag.. du skall få in en leverans på 100 st sportrattar som du ska sälja till skitbra pris.. 80stycken blir bokade från din fina hemsida, alla är nöjda och glada.. eller? någon vecka går och du väntar på din leverans från rattleverantören. Nu ringer din leverantör och säger att första versionen fick kastas för lädret sprack vid formningen.. Nu når du dina 100 uppbokningar och tyvärr kan du ju inte skicka några eftersom din leverantör inte kan skicka.. det kommer att dröja.. en vecka går, två veckor går.. det börjar bli pinsamt nu.. du mailar din leverantör och dem svarar att om två veckor till får du din leverans.. du mailar dina kunder och säger som det är, två veckors levtid till.. sen tar det ett par dagar extra med post osv.. avi utskick.. osv osv..

Vad är summan av kardeumman?

Jo, sammanlagt har det tagit över 6 veckor från och med att kunden tryckt på "beställ supercool sportratt"

Vems "fel"? du som har butiken säger din leverantör strulade, ni som köper säger butiken som säljer rattarna..

Och folk börjar hänga ut och smutskasta på forum.. inte schysst stil..

Var vill jag komma? JO, Alla företag är självklart inte seriösa och bra, men dem allra flesta är det och är måna om sina kunder. Därför tycker jag det är onödigt att hänga ut något företag bara för man fått vänta lite på en sak ellerliknande.. det är inte precis konkreta "bevis" på att företaget är dåligt på något sätt..

Over and out, spread love!

//Stoffe

Thorssa
29 mars 2007
WasteGate skrev:
Varför så lång väntan? fanns väl förklaring.. dumt och hänga ut företag om det ligger bra förklaringar bakom.. även fast du fick vänta..

/stoffe

Klart det finns förklaringar men de svarade inte på mail och sköt hela tiden upp leveransen utan förklaring, fick en förklaring när jag fick vingen.  Mycket dålig service.

I mitt fall var det deras underleverantör som krånglade. Till saken hör att jag hade förbetalat vingen så kunde inte gå någon annanstans hur som helst. Ett företag med lite service hade undersökt vad problemet bestod i och sen underrättat mig om att det kommer ta tid. Då hade jag kunnat häva köpet och gå någon annanstans. Då hade jag iaf haft kvar respekten för företaget och handlat där senare vilket inte är fallet nu.

397 Inlägg
29 mars 2007
Thorssa skrev:
WasteGate skrev:

/stoffe

Klart det finns förklaringar men de svarade inte på mail och sköt hela tiden upp leveransen utan förklaring, fick en förklaring när jag fick vingen.  Mycket dålig service.

I mitt fall var det deras underleverantör som krånglade. Till saken hör att jag hade förbetalat vingen så kunde inte gå någon annanstans hur som helst. Ett företag med lite service hade undersökt vad problemet bestod i och sen underrättat mig om att det kommer ta tid. Då hade jag kunnat häva köpet och gå någon annanstans. Då hade jag iaf haft kvar respekten för företaget och handlat där senare vilket inte är fallet nu.

Då förstår jag att man som kund kanske blir sur! Speciellt om man förskottsbetalat!
MEN, om så även är fallet och företaget ej svarar på mail så tar väl vilken normal människa som helst och ringer och frågar vad som försigår? (Bortsett från dem med medicinska problem eller annan "Giltig" orsak att inte ringa) ??

Hälsningar / Stoffe

Ps, jobbar ej på realcar, utan tycker bara man ska vara lite försiktig med att hänga ut företag, men det har väl alla förstått vid det här laget big_smile ds

Thorssa
29 mars 2007
WasteGate skrev:
Thorssa skrev:
WasteGate skrev:

/stoffe

Då förstår jag att man som kund kanske blir sur! Speciellt om man förskottsbetalat!
MEN, om så även är fallet och företaget ej svarar på mail så tar väl vilken normal människa som helst och ringer och frågar vad som försigår? (Bortsett från dem med medicinska problem eller annan "Giltig" orsak att inte ringa) ??

Hälsningar / Stoffe

Ps, jobbar ej på realcar, utan tycker bara man ska vara lite försiktig med att hänga ut företag, men det har väl alla förstått vid det här laget big_smile ds

Är inte alla som har tid att ringa på vettiga tider serru. Skulle det vart nu när jag pluggar så hade det ju inte vart några problem men tidigare då jag jobbade 10-12 timmar om dan var det lite kinkigare wink

Sök