Bygga in härvan i M5an + justera den lite... (efter alla chassiebyten börjar den bli lite tärd) eftersom jag körde utan lim i krympslangarna så strumporna hoppar ur..
Så fort nya detchwerkspumparna släpps svänger jag förbi ppf och hämtar en sån här deluxelösning! Så jävla vackert!!!!
Rev ur varenda jävla bussning ur bakvagnen för att sen bli varse att det inte finns ett jävla skit att köpa till e34.... Bara silentblocken... WTF!!!
ledlagerna i länkarmarna bak SÖG att få ut... Värsta skiten att sitta någonsin...
har varit ett par stridspass med bakvagnen vill jag lova, men bra blir det!
hehe....
saker och ting börjar falla på plats, ser rätt rörigt ut än dock!
detta målade jag själv med en riktig höjdarfärg som jag alltid kört !
balken fick bläster och pulver
hängde upp lådan lite inför inpassning tryckrör mm
sen tog jag mig i kragen och spårade ur med motorhärvan
urk
min dator ligger fortfarande pa prio 0, det innebar tyvarr att den har updateringen blir utan de 3 sista bokstaverna i varat alfabet...
jag har lagt mycket tid pa att gora om kabelharvan, och javligt bra har det blivit. Visserligen ungafar likadan som nar jag knapade ihop den 2008, men nu nypajsat + att jag anvant klister i krympslangarna sa strumporna inte halkar ur..
for er som foljt min trad ett tag har ni sett den har bilden forut.
problemet trodde jag att jag avhjaelpte med den tjockare hardyn ifran m5, aeven om jag hittade min pa m3 e46 (de ar ocks[ 35mm tjocka)..
sa var inte fallet, jag hade lite vibrationer efter orsa men det har jag haft lite grann fran och till pga att jag aldrig balanserar dacken, tankte inte mer pa det.. Dack varierar i kvalitet da jag oftast satter dit skrot.. Men nar jag rev ur moroten sahar afterseason sag kardaffeljavulen lika dan ut som pa bilden... FAIL..
Det som hander ar att hardyn flexar och da vrider sig, vilket givetvis vrider det som sitter i den, flaensen till kardan.. problemet tankte jag losa med ett ladbyte, som hade varit synd da jag gillar min lada jag kor med nu... Enligt svea skulle man kunna fa tag pa specialhardys ifran england.. Men jag snubblade pa den har godbiten pa blocket!
Ma de gamla flaensarna vila i vrid och den nya halla for evigt! 8)
har en hoj (syftar inte pa kawin) som laser kulor sa iar kan det inte spara ur.. som det utan att blinka hade gjort iar igen... Pa satt och vis kanns det ganska skont... Prova gatbilsgrejen utan att ruinera sig igen... hehe... gatbilsgrejen....
DER MEKTISHE KRISE har fatt en ny hjarna... Blvit SJUKT smart om jag far saga det sjalv.. Med lite extra features som sprut styrd bomba de aqua och sprut styrda flaektar och annan LYX. Har klurat ut allt sa jag blir sadar gubbtjockt nojd nu nar elhaervan ar klar!
i ovrigt har jag lyft ur moroten, brassat dit svaenghjul, koppling, stumma motorfaesten, gjort klart vattensystem, kapat om downpipen, kapat lite och lindat lite.. Forutom att jag vaentar pa att PPF ska fa in de nya Deatschwerks pumparna sa hade jag nog fan startat nu och sparaengt ut LJUV MUSIK i garaget med min fusk five! Och sa fort jag far bakvagnsbussningarna av den gode baeckis sa hade jag nog provat pa att svarva loss lite... FAN... laer ju ha en kardan ocksa.. Men.. Poangen ar att det ar javligt nara att grisa runt lite :mrgreen:
kabyssen i grisen har blivit berikad med en inkopplad växelspak! Har redan bränt av ett par 9or med den faktiskt i garaget
även ett par sjujävla lakritsar
gamla servo/nivåregleringskärlet ersätts av en helt vanlig sån ZF burk och jag använder den gamla rackarn till kärl för min vattenburna ic.
kardaninmätningar, länkage, upphängningar modifieras. Ska kompletteras med lite spärngringar såsmåningom.
har råkad bli ett litet överflöd av vevhusburkar
blev så illa tvungen att flytta över anslutningen 180 grader för att det skulle bli bra i grisen! Vart så jävla mycket på samma sida av motorn annars.. Såg för rörigt ut.
ska prova se hur 2st crosskylare funkar som kylare till vattenic:n det skulle vara jävligt smidigt om det lirar.. Med AN12 slangarna till.
Pumpen är upphängd på plats framför och under hjulhuset.
Jag råkade ju köpa en diff utan medbringarna, 3.23 i utväxlingen. MUMMA. Så när jag spenderat nån timme med att få lös medbringarna från diffen som satt i grisen från början kläckte min gode vän larsson ur sig att de kan ha råkat svetsa fast dom när de aga:de den gamla diffen... Så var fallet... Hämtade upp en gammal 750 diff ur gömmorna och stal medbringarna från den.
Man tror huvudvärken är slut där... Men när jag skulle gänga upp till vanlig M12 i diffen så lånade jag en M12 tapp från en frän wurth sats... Borrade och gängade, glad och pigg som fan, allt vart snorbra och gick sådär för bra.. Sen skulle jag dra i och testmontera med den gamla bultarna som hade setat i gamla diffen.. Vilket gick rillräckligt bra för att man inte skulle byta bult men endå kändes konstigt, så jag provade gängtappen i gamla diffen för att se så det verkligen var rätt stigning.. ja... Det var det, kontroll gängor och hur allt lineade, allt ser bra ut, tänkte att det kanske går lite snett då ifall jag inte linat in borr och gängning rätt.. Då nöp det som fan... Och skiten nöp så jävla hårt att bult fan gick av...
Ett par minuters finska hinner passera innan det fastställs av min gode vän jocke att det säkert är en förtapp.. Jo precis, det låg ju 3st i wurth satsen på M12.. Jag trodde jag var grym bara som sög tag i M12, 1.75 i första rycket och att de andra var 1.50 och 1.25 typ... Såatte.... Fram med borr och allt igen och fixa till problemet...
Dagens tips, ibland finns det förtappar och eftertappar osv för att lura oss dödliga... skyr!
Lite nytt och fräsht ifrån ppf
ett par timmar senare
sorry mina e30 bröder men m5 is the shit!!! 8)
tänkte prova renovera lite bromsok, eftersom jag aldrig gjort något dylikt förut
mått in kardaffel som nu är hos Svea, to be blessed.
tänkte muttra dit ratten för att få lite mer känsla i min torrgasning... Nån har haft kul förut
Filade ner skiten då gängen räckte endå.
nya bromsar, bmw orgina style fast brembo.. 345 skivor och lite adaptrar på det tänkte jag.