2675
Sök

Volvo 740 Basen undersätet.

268 Inlägg
9 januari 2013
Trådstartare
Hej smile
Jag undrar så som om man kan göra hål under baksätet på 740in? och kasta in en 12a där och lägga på lock ? någon som vet om det kan gå är så less på att det ska dunka i bakluckan hela tiden.

Tack på förhand smile
Senast redigerat av sju40 (9 januari 2013)

610 Inlägg
9 januari 2013
sju40 skrev:
Hej smile
Jag undrar så som om man kan göra hål under baksätet på 740in? och kasta in en 12a där och lägga på lock ? någon som vet om det kan gå är så less på att det ska dunka i bakluckan hela tiden.

Tack på förhand smile

Bygg en bandpass låda isället :-) osäker på vad som finns precis under men tror tanken är där i närheten någonstans :-P

268 Inlägg
9 januari 2013
Trådstartare
Joo jag tänkte så jag med men jag hittar ingen som frågat det så tänkte jag måste fråga vad finns egentligen under där ?

2 024 Inlägg
9 januari 2013
Böj dig ner under bilen och titta om det är ett tomrum där?

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

Officiell Däcksparkare
919 Inlägg
9 januari 2013
kapar du upp där så kommer du ner i backen, eller ner i tanken:)

Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502

1 215 Inlägg
9 januari 2013
är det inte lättare att bygga en bra låda än att börja kapa i golvet?

5 700 Inlägg
9 januari 2013
Jag antar att du vill "gömma" undan basen när du vill kapa upp golvet för att få dit en bas.

Men som det redan är sagt i tråden, kapar du upp golvet där då kommer du in i bränsletanken.

Det bästa (kanske till och med enda) alternativet om du vill få plats med en 12a är att stoppa den i reservhjulsbaljan.
Ta bort reservhjulet och allt som ligger i baljan, lägg en MDF-skiva (elr vad man nu brukar bygga lådor av), kapa hål i träskivan och lägg ner basen. Sen skaffar du ett gallerskydd till basen så den inte går sönder ifall du råkar lägga något på den.

268 Inlägg
9 januari 2013
Trådstartare
Det var ju lite tråkit att höra jo som du sa Simlar jag vill gömma den men inte i skuffen det låter inte bra i min vet ej vad det är som skakar men något är det som vibrerar eller ligger löst just utibasen där. hmm och det låter ju inte bra när man sitter i bilen för den delen så vill ju ha in den i bilen på något sätt :S men inte synligt eller ivägen.

610 Inlägg
9 januari 2013
sju40 skrev:
Det var ju lite tråkit att höra jo som du sa Simlar jag vill gömma den men inte i skuffen det låter inte bra i min vet ej vad det är som skakar men något är det som vibrerar eller ligger löst just utibasen där. hmm och det låter ju inte bra när man sitter i bilen för den delen så vill ju ha in den i bilen på något sätt :S men inte synligt eller ivägen.

Dämpa bagaget! Problem solved.

TBM NINJA
917 Inlägg
9 januari 2013
Regplåten trummar alltid friskt med baslåda

im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
9 januari 2013
Basen ska inte spela i skuffen i en sedan. Däremot så kan man ha lådan i skuffen, men då ska basen på något sätt spela in i kupén, antingen genom skidlucka eller hatthyllan, eller så får man bygga en bandpasslåda och dra in portar genom hatthyllan.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

236 Inlägg
22 januari 2013
Du har ungefär 1dm om du kapar i framkant av plåten där sätet är innan du går i tanken, har du funderingar på att bygga under hatthylla och sedan bygga en vägg mot bagagen? Annars kan du göra som jag för ngra år sen? (Kolla byggbilder) och dämpa skuffen riktigt tjockt smile

Sök