4108
Sök

Däckval, förslag? tips?

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
27 mars 2007
Trådstartare
Hej!
Beställde mig nya fälgar nu storlek 18 * 8 " men ska ju givetvis ha däck på dem..
Va inne på en sida och kollade förslag på däckstorlek och kom fram till 225/40 18" smile
Gick in på dackonline och kollade lite och hittade några som passar bra till priset iaf..

TNG Star Performer
Sommardäck  UHP
225/40 ZR18 92W XL   866,40 kr  / sula

Nankang
Sommardäck  NS-2
225/40 ZR18 92W RF TW    949,90 kr / sula

Kumho
Sommardäck  ECSTA SPT KU31
225/40 R18 92Y XL BSW **        990,20 kr / sula

finns många olika att välja på, både billigare och dyrare tongue

Men nu till det jag undrar på, tror ni det skulle spela nån större roll om jag väljer TNG Star istället för Kumho?    Kumho kommer ju alltid vara Kumho.. men allvarligt talat, spelar det nån roll?

Fälgarna och däcken ska sitta på V70n 2,4t.. går minst 230 km/h om det är nåt att räkna på.. Har givetvis valt "hög km" när jag kollade däcken.. smile

Mvh DJ AGGWA big_smile
Senast redigerat av dj_aggwa (27 mars 2007)

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

268 Inlägg
27 mars 2007
man får ju vad man betalar för smile.

men måste säga shit va billiga däck du hittat hmm

köpte däck till mina nya 17x7 blev 205/45-17 o dom däcken går lös på ci sådär 1500:- o då är de Falken däck, skulle man ha michelin så hade de gått på en 2300:- tongue

men hade ja vatt dig hade ja nog kört på kumho däcken wink big_smile

1 231 Inlägg
27 mars 2007
Ska beställa nya däck imorgon och det blir goodyear eagle F1. Har hittat för ungefär 1300 st till 215/40 R17.. lär väl vara lite dyrare till dina.

Av de 3 du listade skulle jag gå för kumho däcken. Och vad gäller "ärligt talat, spelar det någon roll" så ja, är en jäkla skillnad på däck. Speciellt om du har en bil där du är ute efter grepp när det är blött osv, få ner kraften i marken.

Mvh christian

Mitt projekt: Evo III

666 Inlägg
28 mars 2007
Jag själv kör med nandkang ns2 sport, 215/45-17, de fungerar suveränt, var inne på skånedäck, och där sa de att den hade liknande hantering och komfort som goodyear eagle F1, och det håller ungefär lika länge, jag är jätte nöjd me mina däck, går tyst, bra grepp osv och till ett överkommligt pris, tycker att 2500 per sula är litta att ta itongue

//Silver

Säljare
2 Inlägg
28 mars 2007
Jag har just nu Toyo på. Men det är ju Goodyears 2 år gamla däck som säljs ut billigare. Nu tänkte jag satsa på Goodyear Eagle F1, de verkar riktigt grymma. Liknande mönster som jag har i toyodäcken nu. De har varit bra tycker jag.

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
28 mars 2007
jag kör med GY Eagle F1 och är ruggigt nöjd

SupeR
106 Inlägg
28 mars 2007
Hallå.

Läste nyligen ett däck test i tror det var Vi Bilägare.. 

Där dom bland annat testade TNG Star Performer, där fick däcket väldigt gott betyg i alla tester, förutom körning vid väldigt våt körbana..
Dock så var det ett antal så av dom dyrare däcken som inte heller fick så jätte bra betyg vid det testet..

Självklart är det skillnad på "lågbudget däck" och dyrar typ goodyear, men frågan är hur stor skillnaden är.. Och om den väger upp prisskillnaden...

-red lights-

159 Inlägg
28 mars 2007
Måste säga att jag köpte precis LingLOng till mina 17 tums Orginal fälgar.. fick ge 605 kr st per däck 215/45 17..

Om man jämnför med text Michellin Pilot sport som jag såg kostade typ 1800 st så får jag alltså tre st Linglong däck för samma pris.! det är juh omöjligt att pilot sport är tre gånger så bra.! Tycker Ling Long funkar utmärkt.!

Budget däck is the shit wink

1 231 Inlägg
28 mars 2007
av dom du har skrivit där hade jag nog oxå valt Kumho däcken , har 2 polare som har dom , funkar kanon !
ska själv köpa Falken FK-452

106 Inlägg
29 mars 2007
Continental sport contact 2 ska tydligen vara fina däck.

Good year f1 har jag hört är bullriga och kort livslängd på.

Själv kör jag med toyo proxes och är super nöjd med dessa, köpte dom på dackonline för kanon pris och ångrar absolut inte mitt köp.

Mvh Ola

550 Inlägg
29 mars 2007
Jag kör på NS-2 fungerar bra.

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
29 mars 2007
Opelola skrev:
Continental sport contact 2 ska tydligen vara fina däck.

Good year f1 har jag hört är bullriga och kort livslängd på.

Själv kör jag med toyo proxes och är super nöjd med dessa, köpte dom på dackonline för kanon pris och ångrar absolut inte mitt köp.

Köpte också Toyo Proxxes F1R från dackonline och är grymt nöjd med mina! Grymt bra pris!

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

407 Inlägg
31 mars 2007
http://www.dacktest.com

De testar däck, frågan är dock hur bra det är och et har jag ingen aning om. Verkar dock hyfsat seriösa vad jag har sett. Mina Maxxis däck som jag köpte för en billig peng fick bra betyg i testen.

Vill du sedan har billiga däck så skrota sidan du varit inne och kollade på och gå in på "http://www.svenskagrossisten.se" och kolla. Kumho kostar bland annat 895 riksdaler där...

Knegare
302 Inlägg
31 mars 2007
Nankang håller ungefär samma kvalitet som regumerade däck.
Jag köpte Toyo Proxes T1-R för 791:- + moms.
Dessa däck kan jag rekomendera varmt! smile

Poon
Love the sound...

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
1 april 2007
Trådstartare
Vallås Locos skrev:
http://www.dacktest.com

De testar däck, frågan är dock hur bra det är och et har jag ingen aning om. Verkar dock hyfsat seriösa vad jag har sett. Mina Maxxis däck som jag köpte för en billig peng fick bra betyg i testen.

Vill du sedan har billiga däck så skrota sidan du varit inne och kollade på och gå in på "http://www.svenskagrossisten.se" och kolla. Kumho kostar bland annat 895 riksdaler där...

okey, låter vettigt.. inga problem med frakt m.m. där heller.? har beställt från dackonline förut och det funkade felfritt och gick snabbt..

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

1 498 Inlägg
1 april 2007
Jag får hem mina Hankook Ventus S1 evo 225/45 ZR17 94Y i morgon från däckonline.
Jag betalade 1121kr så dom har gått upp lite på en vecka.
Svårt att hitta skonsamt mönster till saab 9-5orna.

Sök