3072
Sök

Hoppande framdäck vid fullgasspinn! Hur åtgärda? (volvo)

227 Inlägg
27 januari 2013
Trådstartare
Halloj...
En fundering bara!

Någon som märkt hur hjulen hoppar lite upp o ned när man trycker på fullgas o hjulen börjar spinna.
Det blir skakningar i framvagnen dvs.

Botar ett coiloverkit detta syndrom eller hur får man ner effekten i asfalten utan att framvagnen hoppar som en jävla groda?!

Of World
3 369 Inlägg
27 januari 2013
Slim_M skrev:
Halloj...
En fundering bara!

Någon som märkt hur hjulen hoppar lite upp o ned när man trycker på fullgas o hjulen börjar spinna.

Botar ett coiloverkit detta syndrom eller hur får man ner effekten i asfalten utan att framvagnen hoppar som en jävla groda?!

Antispinn brukar väl göra så det blir så eller har jag fel?

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

227 Inlägg
27 januari 2013
Trådstartare
opel_vectra_gts skrev:
Slim_M skrev:
Halloj...
En fundering bara!

Antispinn brukar väl göra så det blir så eller har jag fel?

Har kört utan nån antispinn inkopplad! Man känner att däcken vill börja spinna men istället för spinna börjar hjulen hoppa! hmm

33 Inlägg
27 januari 2013
jag har märkt skillnad beroende på vilka däck man har på har du bra grepp blir det nog lite hoppigt? men kan ha fel.

227 Inlägg
27 januari 2013
Trådstartare
volvofoxy skrev:
jag har märkt skillnad beroende på vilka däck man har på har du bra grepp blir det nog lite hoppigt? men kan ha fel.

Ja, det är helt nya 17" michelin pilot sport sulor. ganska mjukt gummi på dessa! så nog greppar däcken! Men haha hur fan får jag ner effekten i baken istället för att det skall studsa?!

Sök