2997
Sök

E30 -90 problem med mätarhuset

6 Inlägg
26 januari 2013
Trådstartare
Ekonomimätaren är helt död.
Tankmätaren fungerar inte som den ska eftersom den börjar hoppa (långsamt såklart) mellan 20L och 30L när den kommer ner till 20L-strecket. Just nu lyser tankmätaren fast det står att jag har 20L kvar.

Jag har mätarhuset i famnen och undrar om det går att kontrollera ifall själva tank- och ekonomimätarn är slut. Hela SI-kortet ser ut att vara i mycket bra skick, även batterierna som båda matar på med 2.9V.
Senast redigerat av E30G (26 januari 2013)

6 Inlägg
27 januari 2013
Trådstartare
Bump

6 Inlägg
27 januari 2013
Trådstartare
Tempmätaren är även den död, men jag märkte att den studsar ca 5mm när man vrider nyckeln i läge II, sedan återgår den till noll igen. Detta går på ca en halv sekund.

6 Inlägg
29 januari 2013
Trådstartare
neutral

19 Inlägg
29 januari 2013
Du har kollat så en säkring inte pajat? Min tempmätare börja bete sig som du beskrev, då säkringen pajat.
Sen angående tankmätaren, kan det vara så att mätaren(tankarmaturet) i tanken har fastnat eller nåt sånt?
MVH Piilola92

6 Inlägg
29 januari 2013
Trådstartare
Piilola92 skrev:
Du har kollat så en säkring inte pajat? Min tempmätare börja bete sig som du beskrev, då säkringen pajat.
Sen angående tankmätaren, kan det vara så att mätaren(tankarmaturet) i tanken har fastnat eller nåt sånt?
MVH Piilola92

Säkringen är hel (10 = 7,5A Instrument, färddator, backljus, serviceintervallindikator) och både hastighets- och varvräknare fungerar ju så man borde kunna utesluta säkringen.

Jag ska kika på tankarmaturerna och återkomma, tidigast imorgon!

Sök