hej undrar vart man kan få tag i billiga vassare kammar till s40 t4 -99 fas1. när man bytar dom måste man justera ventilerna eller är det själv justerande.
Åjo. Massor. Men det spelar ingen roll vad du väljer. Hur mycket kammarna skall avanceras / retarderas går inte att säga exakt i förväg utan beror på både hur resten av motorn ser ut och vilken karaktär du vill ha på motorn.
/Göran
s40t4r skrev:
från en s40 sug motor då.. de behövs inga justeringar ele??
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
tanken är att ja ska byta turbo, kammar, kolvar, spridare, vevstakar m.m men det kanske är bäst att börja med något annat än kammarna.. eller vad tyker du ja ska börja med..
Har du orginalturbon kvar ? I så fall så är det turbobyte, intercooler, vevstakar etc man skall tänka på före kambyte.
/Göran
s40t4r skrev:
tanken är att ja ska byta turbo, kammar, kolvar, spridare, vevstakar m.m men det kanske är bäst att börja med något annat än kammarna.. eller vad tyker du ja ska börja med..
mvh mikael
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Har du ingen erfarenhet av att riva i moderna motorer, så blir det billigast och enklast att låta någon av dom kända firmorna typ Turbocenter, Autotech, MTE göra jobbet och trimma upp den med tex en 19T. Det finns säkert många som hävdar att det blir billigare att göra det själv. Fel, det blir dyrare om man aldrig har trimmat moderna bilar själv eller är tex utbildad verktygsmakare eller nåt liknande. Ett alternativ är att leta upp ett bilhobbygarage som har en plats ledig och hyra in sig och ta hjälp av andra i garaget. Så har jag själv lärt mig och med duktiga garagepolare så lever man ett mycket roliga liv.
Mvh Göran
s40t4r skrev:
okej.. japp de e orginal änsålänge.. tackar för tipps å hjälp.. mvh mikael
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
tack för all tipps.. är i regel utbildad bilplåtslagare men jobbar som mekaniker ibland.. så ja borde kunna trimma den själv.. annars kan ja fråga dom som har hållt på ett tag med de
men ska de behövas byta kammar om man byter turbo kolvar vevstakar å typ spridare å soppa pump.. vad skulle hända om man inte bytte kammarna..