3349
Sök

ta bort org ljuddämp/ ersätt med bara slutdämp

231 Inlägg
3 april 2007
Trådstartare
ja så som namnet säger så ska ja ta bort orginaldämparen till min 900 o bara använda en slutdämp japs..går besiktningen me på sådant? undrar oxå om de kommer bli fär jäkla högt ljud så de blir jobbigt att köra den oxå??tongue

Kolla in min sida om nån vecka..lägger upp nya bilder på nya versionen av min pärla då! blir sevärt ja lovar! =P

Våga Vägra Volvo!
326 Inlägg
3 april 2007
Jag satte nyss på en Japs på min. Satan va de låter. Blev liksom raka rör. Tror inte de e uppskatta av Farbror Rosa eller besiktningen. Så jag rekomenderar att sätta dit en extra dämpare, bara en liten alltså, de ska ja göra.

Vad sa du? Har Pappa betalat?

88 Inlägg
3 april 2007
Jag körde med sportavgassystem med endast en dämpare som jag bytte ut mot japs. Det lät fint, inte alls mycket i coupén. Det lät ganska högt när man stod på utsidan men det e ju ganska självklart. Jag var rädd för att de skulle låta som f*n inne i bilen men det lät typ inget när man körde sansat.

Hur långt är ett snöre?

264 Inlägg
3 april 2007
Jag har nyligen tagit bort min orginaldämpare och ersatt med en japsdämpare och den gick igenom galant ! Åkte in i en poliskontroll innan idag och då tyckte Poliserna att den hade ett cleant ljud !

349 Inlägg
3 april 2007
jag har främre ljuddämparen kvar sen resten bara rakt rör ut!! jag har simons 2,5" från katten låter inte så högt!! gör så istället för att sätta dit en ljudförstärkare (japps)

Dann3
3 april 2007
Jag har 2 tum hela vägen och en katalysator och avslutas med en Japsdämpare 4" ut den låter nice

18 Inlägg
3 april 2007
Jag hade en Eclipse -93 som ej gick igenom bes pga av söndrig ljuddämpare, åkte till en verkstad och tog bort ljuddämpare och monterade ditt endas ett slutrör, gick då igenom utan problem. Folk som åkte i bilen klagade sen att det lät för mycket själv tycket jag det var ett super gott ljud:)

Sök